Forum Żywienie i fitness

Sprzęt do ćwiczeń i dieta przy otyłości

~monia24_20084

~monia24_20084

mam 27 lat i warze 110kg próbuję pozbyć się tych nie chcianych kilogramów,nie wiem jak mam już to zrobić,unikam słodyczy, nie pije alkoholu,nie palę.ale nie mam też za dużo czasu na ćwiczenia,i nie jem dużo bo 4 posiłki dziennie w małych ilościach. teraz to już jestem załamana i czasami mam wrażenie że popadam w załamanie, zastanawiam się nad zakupem rowerka treningowego lub innego urządzenia do ćwiczeń ale nie wiem czy to będzie odpowiedni dla mnie i jaką dietę powinnam stosować czy dieta wysokobiałkowa jest odpowiednia w moim przypadku??proszę o rade

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~rozaliam

~rozaliam

Dieta wysokobiałkowa jest raczej na przyrost mięsni. ja bym proponowała np. diete dukana. Podobno skuteczna.

Kamila Okulska

Kamila Okulska

Odpowiedź eksperta

Twoja waga jest za wysoka, musisz schudnąć. Odpowiednią dietą dla ciebie będzie dieta 1400-1500 kcal. Jest to dieta niewykluczająca żadnego składnika pokarmowego. Dieta ta zakłada zmniejszenie dziennej ilości kalorii do 1500kcal.
Na śniadanie przewidziane jest 400 kcal, możemy jeść otręby, płatki owsiane, nabiał, chude wędliny, warzywa i owoce. Śniadanie pełni bardzo ważną rolę codziennym jadłospisie, ponieważ daje energię na cały poranek. Na II śniadanie jest przewidziane 200 kcal, wtedy możemy zjeść jogurt naturalny z musli albo sam z jakimś owocem. Rolą II śniadania jest to abyśmy nie czuli głodu do obiadu i nie musieli podjadać. Na obiad przeznaczamy 500 kcal. Naszym daniem obiadowym mogą być chude mięso z warzywami, ryby, zupy bez śmietany. Po obiedzie jemy podwieczorek, który powinien mieć wartość kaloryczną 100 kcal. Na podwieczorek możemy zjeść sałatkę, serek odtłuszczony. Ostatni posiłek powinien być lekkostrawny i prosty o wartości kalorycznej nie większej niż 200 kcal. Na noc lepiej odpuścić sobie ciężkostrawne potrawy, ponieważ nasz organizm w nocy zwalnia tempo trawienia i nie ma potrzeby dodatkowego obciążania go. Posiłki jemy co 3-4 godziny, pilnując aby pory były posiłków były stałe, a ostatni z nich był jedzony na3 godziny przed snem. Nie możesz podjadać miedzy posiłkami, bo inaczej cały wysiłek pójdzie na marne. Unikaj jedzenia słodyczy i fast foodów oraz niezdrowych przekąsek np. chipsów, są one bardzo kaloryczne. Do picia wybieraj naturalne soki, niesłodzone herbaty lub wodę mineralną. Dla wspomagania efektu możesz pić czerwoną herbatę.
Do diety warto by dołączyć ćwiczenia, które pomogą nam zapanować nad ciałem, wyrzeźbią mięśnie, przyspieszą spalanie tkanki tłuszczowej, zapobiegną powstawaniu nadmiaru skóry i poprawią naszą kondycję. Dobrze by było abyś w ciągu swojego dnia znalazła godzinę czasu, którą możesz poświęcić na ćwiczenia. Jeśli nie lubisz ćwiczyć w domu to zapisz się na aerobik, basen czy siłownię. Nie ważne jaki sport wybierzesz, ważne byś ćwiczyła i jak najwięcej się ruszała. Ze sprzętów do ćwiczeń najlepszy będzie orbitrek, ponieważ ćwiczy całe ciało i nie obciąża stawów. Na początek rozpocznij od 15 minut w umiarkowanym tempie bez obciążenia. Z tygodnia na tydzień zwiększaj stopniowo obciążenie i czas.

25 kamila-okulska Kobieta, 32 lata, Lublin
~Weeeeeee

~Weeeeeee

Diety są dla głupców wiem to widząc swoją córkę która miała problem z wagą po pierwsze zielsko po drugie parowany kurczak pierś i dużo wody przegotowanej z cytryną dawki jedzenia sam sobie dawkujesz . Najważniejsza jest woda bynajmniej 2 litry dziennie

~magddddd

~magddddd

Dobre zdanie mam o K Sport i ich produkcji. Nie oszczędzają na stali, nie leją jakiegoś taniego metalu który po jednej sesji ćwiczeń zacznie się wyginać na wszystkie strony świata. Mam ich drążek w garażu już dość długo i trzyma się elegancko mimo że sam ważę 90 kg, a jeszcze czasami ćwiczę z dociążeniem.