Forum Żywienie i fitness

Jak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

~careolka1986

~careolka1986

Witam, Od ponad pół roku regularnie uczęszczam na siłownię, staram się jeść zdrowo, jem ok 5 regularnych posiłków dziennie, piję dużo wody, ograniczyłam produkty mączne i tłuszcze i zastąpiłam je produktami pełnoziarnistymi, warzywami, owocami i białkami. Mimo tego moja waga ledwo drgnie, jak dotąd straciłam 3 kg (ważę 57 kilo przy wzroście 160). Wiem, że jednym z powodów małego spadku masy ciała jest przyrost masy mięśniowej, jednak mam jeszcze sporo tkanki tłuszczowej w okolicach ud i pośladków. Co mogę zrobić aby przyspieszyć spalanie tłuszczu? Czy być może robię coś nie tak? Pozdrawiam

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~daria8

~daria8

Możesz sięgnąć po takie suplementy diety jak Bio-CLA lub L-karnityna. Ja je stosowałam i rzeczywiście tłuszcz spala się szybciej.

~alijana

~alijana

hej, moja rada żadnej chemi. ja od listopada uczęszczam na step. Są to ćwiczenia kardio aerobowe zwiększające pojemność płuc i poprawiające wydolność serca. Zajęcia polegają na rozgrzewce na sali 20 min i następnie ćwiczenia na schodku jakieś 20 30 min. Następnie około 15 20 min ćwiczenia izolowane na brzuch pośladki uda. W listopadzie ważyłam 55 kilo a w grudniu już 51. W tej chwili utrzymuję wagę 50 kg przy wzroście 153cm. Na zajęcia chodzę 3 razy w tyg co drugi tydzień ze względu na pracę zmianową. Jestem bardzo zadowolona z wyników ponieważ szybko straciłam oponkę na brzuchu i spalam tkankę tłuszczową na udach i pośladkach. Gdzieś w Twoim mieście są na pewno takie zajęcia także odradzam chemię a polecam Step. Mnie lekarz powiedział, że do tego typu ćwiczeń wystarczy odpowiednia dieta. Poprawiłam figurę i kondycję, spaliłam więcej tkanki niż na siłowni.

Kamila Okulska

Kamila Okulska

Odpowiedź eksperta

Jeżeli chcesz przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej wcale nie musisz rujnować swojego budżetu na suplementy pomagające ją spali. Te same związki możemy znaleźć w normalnych posiłkach i produktach spożywczych. Termogeniki bo o nich mowa to substancje, które zwiększają spalanie tłuszczu w naszym ciele. Ich nazwa pochodzi od termogenezy, jest to zespół procesów fizjologicznych i metabolicznych oraz reakcji behawioralnych, których celem jest wytworzenie ciepła dla utrzymania stałej temperatury ciała. Naturalne termogeniki spożywamy w codziennych produktach spożywczych. Przedstawię tu tylko kilka z nich.:
cytrusy – zawierają witaminę C, która nie tylko bierze udział w procesach antyoksydacyjnych lecz także sprawia, że ciało szybciej przetwarza tłuszcz oraz stymuluje produkcję L-karnityny. L-karnityna zaś pełni transportuje tłuszcz i sprawia, że zamiast odkładać się w komórkach, jest on zamieniany na energię.
Jabłka, gruszki, brzoskwinię – pektyny zawarte w nich blokują dostęp tłuszczowi do komórek. Pamiętaj aby jeść te owoce ze skórką. Dodatkowo, antyoksydanty w jabłkach i gruszkach, zapobiegają tzw. odchyleniu metabolicznemu. Odchylenie metaboliczne to nadmierne odkładanie się tłuszczu okolicach brzucha (efekt figury w kształcie gruszki).
Niskotłuszczowe przetwory mleczne – w nich pożądany jest wapń, który przyczynia się do rozbijania tłuszczu zanim jeszcze zdąży się odłożyć w naszych komórkach.
Olej lniany - Zawiera kwas linolowy, który przyspiesza rozpad komórek tłuszczowych. W wyniku tego, przestajemy gromadzić tłuszcz z potraw. Kwas linolowy powoduje również, że mamy więcej energii, gdyż tłuszcz, który wcześniej był uwięziony w komórkach tłuszczowych trafia do centrów energetycznych komórek. Kwas linolowy ma właściwości antyoksydacyjne, przez co sprawia że nasz skóra dłużej pozostanie młoda
Przyprawy: pieprz Cayenne, imbir, chilli, cynamon czy czosnek – papryczka chilli zwiększa termogenezę o nawet 25%, imbir – przyspiesza trawienie, czosnek – zwiera związki siarkowe, które przyspieszają spalanie tłuszczu,
L-karnitynę możemy znaleźć w czerwonym mięsie. Już 100g czerwonego mięsa dostarcza organizmowi 80 mg L- karnityny. Oczywiście nie należy spożywać tylko czerwonego mięsa.
Zielona lub czerwona herbata. Substancje zawarte w ich naparach są składnikami często najsilniejszych środków odchudzających. Za spalanie tłuszczu w naparach herbat są odpowiedzialne polifenole.

25 kamila-okulska Kobieta, 31 lat, Lublin
Iskra

Iskra

ja bym była za masażami... Moja koleżanka np jak szła ćwiczyć czy biegać to zawijala się folią streczową i tak szła biegać. To trochę dziwnie wyglądało ale skutkowało.

14 iskra Kobieta, 31 lat, Lublin
~hall241

~hall241

odchudzaniem jest tak, jak z antykoncepcją. Żeby było naprawdę skuteczne, trzeba stosować kilka metod jednocześnie. Trzeba robić wszystko z głową i stopniowo.
Nie należy dążyć do zbyt szybkiej utraty wagi, bo nic w przyrodzie nie ginie a prawa fizyki są nieubłagane. Akcja równa się reakcji, w tym wypadku mówimy o efekcie "jojo".
Jeżeli do tematu podejdziemy systematycznie i kompleksowo, efekty będą zaskakujące. Trzeba zmieniać stopniowo całe swoje życie, nawyki żywieniowe, sposób spędzania wolnego
czasu (aktywność ruchowa!), można wreszcie wspomóc się suplementami diety, jak chociażby zielona kawa. Efekty nie dadzą na siebie czekać.
Powodzenia!

~anna654

~anna654

Hej, od 2 miesięcy zaczęłam regularnie ćwiczyć. Mój problem to brzuch. Czytałam wiele na temat treningów przeznaczonych na spalanie tłuszczu, a także skorzystałam z pomocy trenera i 2 razy w tygodniu staram się chodzić na siłownie, aby ćwiczyć pod okiem specjalistów. Wiem, że dobrym wspomagaczem są suplementy diety. Stosuje suplement diety na spalanie tłuszczu. Kapsułki się świetnie przyswajają, a połączenie treningu, regularnych posiłków i suplementów diety naprawdę pomagają.

~supersad

~supersad

a mi nic nie pomaga :( ani zielona herbata, ani suplementy, ani dieta... tłuszcz jak był, tak jest. nie wiem już co robić :( może ktoś poleci naprawde SKUTECZNE ćwiczenia na oponkę?

Gubernator

Gubernator

Zielona herbata jest super tylko bez cukru, mnie kiedyś pomogła zrzucić z 10 kg w ciągu 3 miesięcy, oczywiście nie sama bo do tego były ćwiczenia. Ale ważna zasadą jest aby śniadania były mocne i pożywne dużo węglowodanów, białek zdrowych tłuszczy. To najważniejszy posiłek w ciągu dnia napędza nam przemianę materii na cały dzień, dobrze przed posiłkiem porannym wypić po prostu szklankę wody. Reszta posiłków mniej syta, więcej owoców i warzyw, najlepiej wcinać zupki (byle nie chińskie). :P Aeroby nadczo z rana dają kolosalnie dużo, kolacja powinna być praktycznie pozbawiona węglowodanów. Na sama oponke polecam 6 weidera. Unikanie cukrów, jak już musimy to ksylitol i stewie. Dodatkowo jemy o stałych porach dnia, najlepiej 5-6 małych posiłków.

154092 gubernator Mężczyzna, 33 lata, Pruszków
~seefff

~seefff

Polecam ci dział BCAA + Glutamina w hurtowni suplementów swiatsupli.pl. Wzrost mięśni miałem bardzo naturalny i szybki po zaledwie miesiącu. Po prostu czułem, że rosnę. Aminokwasy świetnie wyregulowały mi też poziom tkanki tłuszczowej. Mają w tym sklepie naprawdę wydajne opakowania. A im większe, tym mniej płacisz.

~Spalacchcetluszcz

~Spalacchcetluszcz

Witam. Mam kilka kilo za duzo. Chciałabym je jakoś zrzucić, bez głodzenia się. Dodam , że biorę antykoncepcję hormonalną i zauważyłam maly cellulit pod posladkami na tylniej części nóg. Czy ktoś jest w stanie polecić mi ćwiczenia/ dietę, abym mogła zrzucić te 5-6 kilo i pozbyć się cellulitu na udach? Ewnetualbie ile minut dziennie ćwiczyć, jak ćwiczyć jestem wytrzymała i zdeterminowana wakacje tuż tuż. bardzo byłabym wdzięczna.

Kari_miki

Kari_miki

Ja oprócz regularnych ćwiczeń, uwielbiam jazdę na rowerze. To mnie nie tylko relaksuje, ale fajnie pracuje się wtedy nad mięśniami. Kupiłam sobie rower turystyczny w sklepie Go Ride i już 2 lata mi służy

167396 kari-miki Kobieta, 27 lat, Warszawa
~kovacia

~kovacia

L-Karnityna faktycznie przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej, a nawet więcej! Poszperałam trochę po necie i na adamed expert wyczytałam, że l-karnityna pomaga także w leczeniu miażdżycy, niewydolności krążenia i choroby wieńcowej wiedzieliście o tym?