Forum Żywienie i fitness

Dieta na rzeźbę ciała

~mateo21

~mateo21

Witam mam 165cm wzrostu 17 lat i duzo się ruszam,ale głównie chodziło by mi o wyrzeźbienie brzucha oraz pozbycie się tłuszczu biegam 4x w tygodniu skacze na skakance i gram w piłke bardzo dużo się ruszam i przy tym bardzo dużo jadłem. Do obiadu mało jadłem a zaś na kolacje opychałem się slodyczami i fast foodami,od około tygodnia ostatni mój posiłek kończy się koło 17 godzinny i jem około 4 posiłki dziennie nie stosuje zbytnio diety na sniadanie jem płatki kukurydziane z mlekiem potem w szkole 2 bułki i potem obiad a potem jakis owoc i wieczorem szklanke mleka 1.5%,staram się zdrowo odżywiać i przy tym dużo się ruszać.Czy przy takim trybie życia uda mi się wyrzeźbić mięśnie brzucha oraz troche innego ciała a jeżeli nie to jak mam się odżywiać czytałem rożne fora i tam jakies kalkulatory kaloryczne nie wiem o co w tym chodzi jestem zielony w tym temacie i proszę o jakąs rozsądną odpowiedź,dodam że masa mojego ciała wynosi 64 kg. I czy przy częstym ruchu mam na myśli bieganie,skakanka,piłka + jakies cwiczenia dam radę zrobic kaloryfer?I czy ruch pomoże mi nieco urosnąc bo chciałbym pare cm jeszcze skoczyc. dziękuje za pomóc i przepraszam za skomplikowane pytania pozdrawiam

Odpowiedzi znajdują się poniżej

Kamila Okulska

Kamila Okulska

Odpowiedź eksperta

Strasznie dużo pytań:) ale postaram się odpowiedzieć.
Kalkulatory kaloryczne służą do podliczania kalorii w poszczególnych posiłkach czy produktach, dzięki nim możesz dowiedzieć się ile kalorii zawiera Twój obiad czy kolacja. Wybierasz produkty które spożyłeś i ich ilość i kalkulator je podlicza. Tym sposobem wiesz ile kalorii spożyłeś w przeciągu dnia, a co za tym idzie możesz kontrolować ich ilość.
Bieganie, skakanka i piłka nożna wpływają na pracę całego ciała. Przy ich uprawianiu pracują wszystkie mięśnie. Mają bardzo pozytywny wpływ na Twój organizm, i świetnie modelują całą sylwetkę. Jednak konkretnie na mięśnie brzucha nie działają. Aby wyrobić sobie ,,kaloryfer" musisz wykonywać ćwiczenia anaerobowe czyli takie w których pracują konkretne grupy mięśni. Takimi ćwiczeniami będą brzuszki, pompki, nożyce czy przysiady. One będą powodować wzmocnienie i wymodelowanie mięśni.
Co do diety to staraj się jeść 4-5 posiłków dziennie. ostatni spożywaj na 2-3 godziny przed snem. Odstaw słodycze i fast foody. Jedz dużo warzyw i owoców. spożywaj chude mięso, ryby i produkty mleczne gdyż zawierają one białko - główny budulec kości.
Wzrost niestety jest zależny od uwarunkowań genetycznych. Mężczyźni rosną do 18-19 roku życia więc jest szansa że jeszcze urośniesz.

25 kamila-okulska Kobieta, 33 lata, Lublin
maria35

maria35

pij dużo wody i soku (tylko wybieraj te które nie są dosładzane, dobre są też te soki przecierowe lub warzywne ale nie każdy je lubi)

7 maria35 Kobieta, 43 lata, Warszawa
~Kamila8989

~Kamila8989

Dzięki zabiegowi endermologii wymodelowałam sobie ciało, miałam wcześniej fałdy a te-raz moja skóra jest w dużo lepszym stanie, nie obwisa. Zabieg fajny i myślę , że jeszcze powtórzę. Mogę polecić miejsce gdzie go robiłam Ego Med Spa w Krakowie https://ego-medspa.pl/

~Ulapedantula

~Ulapedantula

Polecam zabieg VelaShape. Miałam serie na brzuch i boczki i widzę ładne efekty, mniejsza fałda i bardziej jędrna skóra. Robiłam w klinice dr legrand.

~małgosia342

~małgosia342

Cześć. Musisz przede wszystkim do żywienia podejść racjonalnie. żeby wyrzeźbić ciało trzeba ściśle trzymać się diety i nie podjadać fast-foodów ;) Wejdź na na michalwrzosek.pl, tam naprawdę znajdziesz wiele informacji, sprawdzonych, odnośnie ćwiczeń i żywienia - szczególnie zajrzyj na bloga.

k.malinowa

k.malinowa wpis edytowany

Ćwiczenia i odpowiednia dieta są bardzo ważne, pamietaj, że warto jeść produkty z duża zawartością błonnika i jak najmniej przetworzone, wtedy będziesz miał płaski brzuch. Nie zpominaj też o piciu wody, bo m.in. ona napędza naszą przemianę materii. Jeśli w twojej szkole jeszcze nie ma ogólnodostępnego dystrybutora z wodą, to możesz podrzucić wychowawczni pomysł na zamówienie go. Bardzo dużo szkół korzysta z oferty firmy Aquamo http://aquamo.com.pl/woda_do_przedszkola która świadczy usługi dla szkół i przedszkoli na preferencyjnych zasadach.

208511 k-malinowa Kobieta, 36 lat, Wrocław
Pastylka09

Pastylka09

W Twoim wieku trzeba lepiej się odżywiać. Super, że ograniczyłeś fast foody i nocne jedzenie, ale przy takiej diecie szybciej nabawisz się problemów zdrowotnych i będziesz zmęczony. Dużo się ruszaj, jedz potrawy bogate w błonnik np. do tych płatków na śniadanie dodaj trochę otrębów https://melvit.pl/melvit/otreby/. A co do rzeźby to białko pomaga, ale najpierw musisz pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

100470 pastylka09 Kobieta, 31 lat, Kraków
~Do Autora

~Do Autora

Wszystko co potrzebujesz wiedzieć w tym temacie znajdziesz na
www.vademecum-zdrowia.cba.pl
w temacie Obciążenia statyczne i dynamiczne, Piramida Zdrowia.
Na www jest pokazane ćwiczenie gimnastyczne. Jak je powtórzysz wysyłając mp4, to dostaniesz piwo, ale na stoku narciarskim, w najbliższym sezonie narciarskim.

~mateo 21

~mateo 21

Mamusia mówi, rze ja nie rosnę i nowej sókienki nie chce mi dać. A ja jusz rosnę 17-stą wiosnę i pod staniczkiem dobże mi znać.
Miałam kohanka ulóbionego, ktury przynosił ruży ukochany kfiat. Raz w łuszku lerzę jusz rozebrana, on mocno chycił za me kolana i szepnął w ócho: ach kocham Cię. I tak zasnęłam w jego objenciach, a kiedy skończył nie mam pojęcia, bo wtedy nie bolało nic..
A gdy minęło 9 miesiency, mały benkarcik przyszet na świat. Takiej miłości nie chcę znać więcej, bo takom miłość niech trafi szlag. Mateo.

~na masę i rzeźbę

~na masę i rzeźbę

W ćwiczeniach o charakterze statycznym obowiązuje zasada: ciężar , seria, tempo powtórzeń, odpoczynek między seriami. I tak: przy ćwiczeniach na masę mięśniową: 3-5 serii na daną partię mięśniową, w serii 10 powtórzeń, ciężar 75% możliwości lub tak duży, żeby w 10-tym powtórzeniu maksymalnie się zmęczyć. Tempo wolne, dla przekrwienia mięśni, by uzyskać efekt przyrostu masy mięśniowej. Między seriami odpoczynek aż do unormowania tętna i oddechu. Nie zatrzymywać podczas ćwiczeń oddechu! Podczas rozluźniania mm.("bieg jałowy" np. podczas opuszczania sztangi) nabierać powietrza do płuc a podczas pracy(wyciskanie sztangi) wykonywać wydechy. Notabene, ćwiczenia o charakterze statycznym/kulturystyczne nie są korzystne dla organizmu, zwłaszcza, gdy nie przestrzega się zasad, a chodzi głównie o odruchowe zatrzymywanie oddechu. W związku z tym, np. w "ciężarach" wycofano "wyciskanie", gdyż tacy ciężarowcy zapadali na nadciśnienie tętnicze krwi.

~Renata444

~Renata444

ja mam 160cm wzrostu i ważę 56kg.
Kaloryfera nie mam ale za to gładki i płaski brzuszek, cycki 3-kę. Wszystko dzięki:
1.Taniec
2. Gimnastyka
3.Pływanie
4. Sport miłosny z trzema osiłkami naraz, tak by osiągnąć za spotkanie miłosne 5 orgazmów.
W diecie mam 1 g białka na 1 kg wagi ciała i 5 porcji owoców i warzyw dziennie lub szklanka soku Gersona.