Forum Zdrowie

Finacea na trądzik różowaty

~Ula770

~Ula770

Witam.
Dermatolog stwierdził u mnie trądzik różowaty, przepisał Finacea 15% żel. Stosuję go raz dziennie (na noc) dopiero 6 raz i nastąpiło jakby powiększenie rumienia i nasilenie objawów. Czytałam opinie ludzi, którzy to stosowali, że tak ma być, ale czy na pewno?
Mam pytania: czy mogę stosować na posmarowane miejsca krem inny (po wchłonięciu Finacei), czy to prawda, że objawy się nasilają, czy jeśli lekarz się pomylił (nie mieszkam w Pl, stad ograniczone zaufanie i pytanie skierowane tu) to czy Finacea mi nie zaszkodzi i... czy zawsze przy trądziku różowatym konieczne jest stosowanie antybiotyku?
Będę BARDZO wdzięczna za odpowiedź, chociażby na jedno z tej "bazy" pytań :)
Pozdrawiam
Ula

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~Ula770

~Ula770

Witam. Dermatolog stwierdził u mnie trądzik różowaty, przepisał Finacea 15% żel. Stosuję go raz dziennie (na noc) dopiero 6 raz i nastąpiło jakby powiększenie rumienia i nasilenie objawów. Czytałam opinie ludzi, którzy to stosowali, że tak ma być, ale czy na pewno? Mam pytania: czy mogę stosować na posmarowane miejsca krem inny (po wchłonięciu Finacei), czy to prawda, że objawy się nasilają, czy jeśli lekarz się pomylił (nie mieszkam w Pl, stad ograniczone zaufanie i pytanie skierowane tu) to czy Finacea mi nie zaszkodzi i czy przy trądziku różowatym zawsze konieczna jest terapia antybiotykowa? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź..
Dziękuję.

~Ula770

~Ula770

Czy przy trądziku różowatym zawsze konieczna jest terapia antybiotykowa? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź..
Dziękuję.
Ps. ucięło mi poprzednie pytanie, stąd ciąg dalszy...

~Mała__MI

~Mała__MI

Zaufaj lekarzowi on chyba wie co robi. Jeśłi pojawiła Ci sie jakaś reakcja któa Cię zaniepokoiła to mu o tym powiedz.

~Ula770

~Ula770

Niby wie, ale poprzedni stwierdzil azs, ten tr, a ja czuje sie jak krolik doswiadczalny. Nie wykonal testow i to mnie niepokoi...

~Ula770

~Ula770

Ja nie mieszkam w Pl, a tu gdzie mieszkam doprosic sie o skierowanie na badania to naprawde cud. Nawet badan krwi bez skierowania nie moge zrobic, a za wizyty i tak place. Jesli jednak nie ustapi to do nastepnego tygodnia to zapisze sie do lekarza i "zażądam" testów.

~Mała__MI

~Mała__MI

to zawsze mozesz zrobić. Po prostu powiedz że chcesz badań i tyle a nie w ciemno dostajesz lek

~Ewa770

~Ewa770

Tak, na 16.11. Poprosze o badania na helikobakter i moze nuzenca? (o ile znaja tu "cos takiego").

Lek. Izabela Ławnicka

Lek. Izabela Ławnicka

Odpowiedź eksperta

Witam!
Po pierwsze może być Pani pewna, że lek Finacea jest lekiem stosowanym w terapii trądziku różowatego. Po drugie podczas pierwszych dni stosowania leku dość często występuje miejscowe podrażnienie skóry - w większości przypadków ma ono jednak charakter łagodny i przemijający. Po trzecie nie u każdego pacjenta konieczne jest stosowanie antybiotykoterapii. Po czwarte nie każdy stosowany dodatkowo krem będzie dla Pani właściwy - najlepiej byłoby gdyby stosowała Pani produkty apteczne dedykowane skórze z trądzikiem różowatym.

87200 lek-izabela-lawnicka Kobieta, 30 lat, Lublin
~Tradzik rozowaty

~Tradzik rozowaty

Witam.
Mieszkam poza granicami Pl, lekarz stwierdzil u mnie tr, zapisal Finacea zel 15%, stosuje go ponad miesiac, na poczatku zaostrzyl objawy, teraz w miare ok. Bylam dzis ponownie u lekarza, bo ja poprawy wielkiej nie widze. Lekarz zalecil cierpliwosc, mam ten zel stosowac jeszcze okolo 2 m-ce. "W razie czego" zapisal Metronidazol krem 1mg. Mam jednak pewne watpliwosci, bo nie zrobili mi zadnych badan. Boje sie, ze te leki tylko pogorsza moj stan.
Stad moje pytanie:
czy osoba chorujaca na tr musi przejsc kazdy etap tej choroby? Czy moze miec np. tylko 1. etap?
Bede bardzo wdzieczna za odpowiedz.
Pozdrawiam
Ewa

~Ula770

~Ula770

Witam.
Mam problem z cerą. Najpierw lekarz zasugerował, że jest to egzema, przepisał maść Elidel, półtora miesiąca później inny lekarz stwierdził trądzik różowaty, przepisał żel Finacea 15%. Mniej więcej od końca września moja twarz narażona jest na \*eksperymenty\* lekarzy. Moja twarz po Finacei uległa jakby pogorszeniu, mam rumień, jakieś wysuszone plamki. W czwartek poszłam do trzeciego lekarza, który przepisał mi Metronidazol Actavis 1% krem. (nie mieszkam w Pl.). Zakazał stosowania jakichkolwiek innych kremów, chyba, że punktowo, na bardzo przesuszone miejsca (Decubal Face Vital Cream 18%). Gdy zapytałam czym myć twarz, powiedział, żebym nie myła niczym tłustym, najlepiej wodą z mydłem lub czymś na bazie alkoholu, co wysuszy "pryszcze"... (co spowoduję, że cera nie będzie tłusta). Jestem przerażona!!!!!!!!!!!!!!!!! Chce mi się wyć! Czytałam, że dla cery z trądzikiem różowatym ZAKAZANE są kosmetyki na bazie alkoholu, że trzeba stosować kremy przeznaczone dla cery z TR (ja takie stosuję: Pharmaceris Octopirox, Ziaja krem redukujący zaczerwienienia), myję też twarz emulsją micelarną Cetaphil (też kazał odstawić, bo skoro to emulsja to musi mieć w sobie jakieś tłuszcze). Ja się bardzo boję eksperymentować na mojej twarzy! Powiedział, ze jeśli chciałabym wykonać badanie to musiałby pobrać mi wycinek skóry, a wtedy pozostałaby blizna. Dla mnie to jakiś kosmos, nie wiem co mam robić? Myślałam, że trzeba stosować barierę ochronną dla skóry, która jest przez żel Finacea bardzo wysuszona. Poza tym tu jest klimat wyspiarski i filtry są tez wskazane. Od wczoraj smaruje twarz kremem Decubal Face Vital Cream (dla skóry suchej). Bardzo proszę o pomoc. Chciałabym doprowadzić cerę do stanu w jakim była, zanim zaczęłam używać Finacei...
czy jeśli to nie trądzik różowaty to Finacea mogła trwale uszkodzić moją cerę? Co mam zrobić, żeby ją "naprawić"?
W poniedzialek bylam u kolejnego lekarza, przepisal Metronidazol w kremie i Doxylin 100 mg (1 tabl. przez 3 m-ce). Nie zaczelam jeszcze kuracji antybiotykowej. Smaruje twarz Metronidazolem i tak jak po Finacei mam na twarzy rumien (na lewym policzku wiekszy). Czy powinnam przestac stosowac krem Metronidazol? Skore mam wysuszona i nie wiem czym mam spowodowac powrot do "normalnosci"?
Bede bardzo wdzieczna za odpowiedz.

~ola-wilma

~ola-wilma

wita miałam ten sam problem ale ja brałam doustnie antybiotyk tetrarysal 300 do przemywania twarzy Borasol DO SMAROWANIA ROZEX EMULSJA zaznaczam ze leczenie jest dośc długie a antybiotyk znacząco uszkadza wątrobe pisze pani o Rozex bo u nas w Polsce to metonidazolu w kremie nie ma jest tylko rozex

~Jurek187

~Jurek187

Mam również to paskudztwo na nosie i wyglądam jakbym codziennie był na rauszu , brałem antybiotyki 3 x po 3 miesiące i nic ,Rozex, Krem NENOBASE ,IZOTRETYNOINA , nawet doradzono mi abym rozgotował 1 cebulę 3 ząbki czosnku oraz rumianek i po ostygnięciu tą papką przykładał na waciku nos ,teraz jestem drugi raz na zabiegu laserowym na razie nie widzę poprawy ,jednak muszę zapytać dermatologa czy po zabiegu laserowym smarować się żelem Finacea abym nie zrobił jeszcze gorzej , po wizycie u lekarza i zastosowaniu lasera i Finacea napiszę czy jest jakaś poprawa. Jeżeli macie jakieś dobre leki na trądzik różowaty lub opinię o jakimś leku podzielcie się opinią
Pozdrawiam: Jurek

~iiwwoonnaa

~iiwwoonnaa

witam, jest w Polsce metronidazol (krem i maść firmy Jelfa). Od lat ja stosuję własnie na trądzik różowaty z bardzo dobrym skutkiem. Polecam.

~igła

~igła

mam TR od kilku lat, teraz zimą stan policzków się pogorszył, tym bardziej, że zarzuciłam stosowanie rozexu :/. Dermatolog zalecił kurację antybiotykową tetralysalem (1 op. 30zł) (dodatkowo stosuje synbiotyk ochronnie) - kurację 3 miesięczna rozpoczęłam 04/02/14r., zobaczymy jaki będzie efekt końcowy :) Rano stosuję tez emulsje Rozex(40 zł), na to krem na naczynka/TR z filtrem. A na wieczór Finacea (50 zł, dla mnie łagodny krem, nie piecze skóry) i krem dający sporą ulgę w zimie natłuszczający Lipobazę (12zł). Latem należy unikać słońca, a solarium zabronione, równie źle działają na skórę jarzeniówki bo emitują UV. Latem stosuję krem z filtrem 50. Poza tym należny stosować dietę, nie pić kawy, alko, zimnych ciepłych pikantnych potraw i napojów, zapewne tez nie powinno się palić papierosów, jeść potraw z IG średnim i wysokim, i dużo innych zakazów:) Ot cała moja wiedza, którą chciałam się podzielić...

~majark

~majark

Mam tradzik rozowaty od prawie 3 lat - rumien, na calej twarzy, bordowie plamy, pieczenie, szczypanie... na poczatku ok 1 miesiaca uzywalam rozex, od tego czasu (maj 2012) uzywam serie Iwostin Rosacin: emulsje do mycia twarzy, krem na noc i krem na dzien. Bardzo pomoglo - moja twarz jest leciutko rozowa ale rownomiernie. Rumien zniknal. Czasem na nosie drobne czerwone plamki, ktore przechodza. Nie wolno dotykac twarzy i wklepywac byle czego. Do tego dochodzi odpowiednia dieta (zob. komentarz Igly), zadnych ostrych potraw i redukowanie kawy (1 dziennie tylko rano lub w ogole), alkoholu nie pije. W sloneczne dni (nawet zima) dodatkowo stosuje na dzien krem przeciwsloneczny na twarz Iwostin 50+. Wazne sa spacery/sport i relaks - polecam trening autogeniczny. Stress, konflikty, brak snu najczesciej wywoluje rosacea. Co mi b. pomoglo w fazie ostrej rosacei to urlop, spacery i pobyty w grocie solnej z wyziewami pary z sola morska. Od roku staram sie pic duzo wody niegazowanej - 1,5. l. Pozdrawiam i zycze cierpliwosci i poprawy. Od kiedy zaakeceptowalam ze mam rozacea i musze z "nia" zyc, jest mi lepiej. Taka mam urode i juz.