Forum Zdrowie

Wysoki puls przy leczonym nadciśnieniu.

~Autorkapostu

~Autorkapostu

Nadciśnienie tętnicze leczę od listopada ubiegłego roku.
Wczesniej, a dokładnie od czasów gimnazjum ciśnienie było podwyższone, czasem mniej, czasem bardziej. Zawsze tłumaczono to 'zdenerwowaniem przy pomiarze'.
Dopiero teraz, mając 22 lata zdecydowałam się na leczenie.
Zażywam TENAXUM 1mg raz dziennie rano. Po około dwóch miesiącach ciśnienie jest mniejsze, tzn ze sięgającego do 180, spadło do maksymalnie 140, nigdy nie przekracza tej granicy. Są dni kiedy jest książkowe i są dni kiedy jest trochę ponad normę. Lecz jedna rzecz nie daje mi spokoju. Wysoki puls - przy każdym pomiarze w granicach 90-120. Odczuwam niepokój i pewien rodzaj leku, tak jakby zaraz coś miało się wydarzyć, delikatne kłucie w okolicach mostka, ciężkość oddechu, tak jakby coś siedzialo mi na klatce.
Nie pije alkoholu ani nie pale papierosów. Pije do 2 kaw dziennie. Prowadzę umiarkowana aktywność fizyczną.

Odpowiedzi znajdują się poniżej

ka-wa

ka-wa

Może to być nerwica lękowa lub inna.

--

Szanuj zdanie innych...

104146 ka-wa Kobieta, 103 lata, Toruń
~Autorkapostu

~Autorkapostu

Dziękuję ka-wa za sugestię. W jaki sposób diagnozuje się nerwice?

ka-wa

ka-wa

Diagnozuje psychiatra, nie trzeba skierowania.

--

Szanuj zdanie innych...

104146 ka-wa Kobieta, 103 lata, Toruń
kingak2

kingak2

Może spróbuj leków na unormowanie tętna np bisocard,propranolol. Niezależnie od przyczyny powinny pomóc. Szybkie tętno może wiązać się z nieprzyjemnymi odczuciami. Jeżeli to u Ciebie występuje ,trzeba było powiedzieć lekarzowi.

186107 kingak2 Kobieta, 60 lat, Kraków
~Autorkapostu

~Autorkapostu

Kingak2. Dziękuję. Z tego co wyczytałam w internecie, nie można łączyć tych leków z rylmenidyna. A właśnie taką postać ma lek, który ja zażywam na nadciśnienie...
Wizytę u lekarza prywatnie mam umówioną na kwiecień, niestety są długie kolejki. Może uda mi się wcisnąć na wcześniejszy termin, albo skonsultuje się z kardiologiem.

~Mahomet

~Mahomet

A jak miałaś górę ponad 160 to robiło ci się chwilami słabo?

I czy teraz, gdy bierzesz leki, to masz cały czas książkowe ciśnienie?

~Autorkapostu

~Autorkapostu

Tak, biorę leki cały czas... Właśnie mając ciśnienie około 160/90 nie czułam się źle, czasami byłam wewnętrznie rozstrzęsiona i czułam niepokój. Przy ciśnieniu ok 130/70 mam zawroty głowy i czuje się ospala. Tylko ten puls... Serce mi kolacze w dzień... I kolatania wybudzaja mnie w nocy, jestem wtedy przestraszona i mam wrażenie jakby złego miało zaraz się stać.

~Mahomet

~Mahomet

Ja jeszcze nie biorę, ale już powoli zastanawiam się nad pójściem do lekarza, żeby mi jakieś przepisał. Bo chwilami, gdy góra u mnie dochodzi do tych 160/ciu, to po prostu czuję się tak, jakbym połowę sił stracił, albo i więcej... do tego dosyć często i gęsto przy takim ciśnieniu u mnie dochodzi takie specyficzne uczucie, raz zimna, a raz gorąca.

Dlatego pytałem się Ciebie, czy ty też masz, bo nie wiem, czy to od nadciśnienia tak mi się robi, czy jakieś inne cholerstwo się do mnie przyczepiło :-)))

ka-wa

ka-wa

W tak młodym wieku trzeba najpierw znaleźć przyczynę, bo nadciśnienia się nie leczy, tylko obniża lekami, widzisz, jak górne obniży się to i dolne za bardzo.
Dlatego na początek wyklucz lub potwierdź nerwicę.

--

Szanuj zdanie innych...

104146 ka-wa Kobieta, 103 lata, Toruń
~Autorkapostu

~Autorkapostu

Lekarz powiedział że jest to nadciśnienie samoistne... I koniec diagnozy...

~Autorkapostu

~Autorkapostu

Dziś przy pomiarze około godziny 14 ciśnienie 148/58 tętno 104. Czuję się tragicznie, okropny ból głowy w okolicach czoła, uczucie zgniatania karku. Co robić??

~Mahomet

~Mahomet

Weź sobie jakąś tabletkę na ból głowy i połóż się spać ;_)

ka-wa

ka-wa

Wiem ,że nie należy samemu odstawiać leków na nadciśnienie, ale może zmniejsz o połowę ,a najlepiej jakbyś od razu zadzwoniła do swojego lekarza, przedstawiła sytuację i umówiła się jutro na wizytę, ewidentnie nie pasuje Ci ten lek.

Nie pij kawy, a melisę, obniża tętno, kawa podwyższa.

--

Szanuj zdanie innych...

104146 ka-wa Kobieta, 103 lata, Toruń
~Mahomet

~Mahomet

Użytkowniczka ka-wa jest starej daty i wierzy jeszcze w to, że taki napój jak kawa, może podwyższać ciśnienie. A wcale to nie jest prawdą, gdyż jeżeli regularnie pije się kawę, to wręcz działa obniżająco na ciśnienie >oczywiście w rozsądnych dawkach<, bo inaczej może ci nieco podskoczyć, ale i tak będą to małe wartości, które po kilku minutach z powrotem powrócą do normy.<br /> Po prostu kawa przy dłuższym stosowaniu rozszerza naczynia krwionośne, co może powodować obniżenie ciśnienia, dlatego to też nie powinnaś z niej rezygnować.
Jeżeli po zażyciu leków masz za niskie ciśnienie, to albo bierzesz za mocne, lub po prostu za dużo filiżanek dziennie kawy wypijasz :D

~fgh

~fgh

Dokładnie ,regularnie tez trzeba pic alkohol bo rozszerza żyły czyli pilnować żeby się nie zeszły :p

~Autorkapostu

~Autorkapostu

Codziennie wypijam jedna albo dwie parzone kawy, z mlekiem bez cukru :D
A tak na poważnie, myślę że ka-wa może mieć rację z tym, że lek który biorę nie pasuje mojemu organizmowi... Gdzieś kiedyś czytałam że różnica pomiędzy ciśnieniem skurczowym, a rozkurczowym prawidłowo powinna wynosić ok 40-50. A ja zawsze tę różnicę mam dużą. Trochę mnie to martwi, bo jak wiadomo nadciśnienie które się waha jest bardzo niebezpieczne. Nie chciałabym mieć w tym wieku zawału, czy udaru. Ciekawa jestem co powie mi lekarz... Postaram się jak najszybciej umówić ja wizytę.

~Mahomet

~Mahomet

A nie możesz np.. przez tydzień, a nawet dwa pomierzyć
swojego ciśnienia o stałej porze chociażby... rano i wieczorem. Jakby nie patrzeć, to przecież ciśnienie jest zależne od wielu różnych czynników: od wysiłku, od stanu emocjonalnego, od pory dnia, od tego co zjedliśmy, a nawet od pogody. Weź sobie notuj wyniki w jakimś notesiku i wtedy będziesz dokładnie widziała co się zmienia, a co nie. Jeśli te wyniki będą Cię niepokoić i stwarzać zakłopotanie, a nawet panikę z tego co widźę, to wtedy dopiero pomaszeruj sobie do lekarza> oczywiście w raz z tymi wynikami , które pisałaś przedstawić swój jakże wybujały *problem*.

~Autorkapostu

~Autorkapostu

Dokładnie tak robię, zapisuję pomiary od początku stycznia, o stałej porze dnia. I nie wydaje mi się żebym miała wybujały problem...