Forum Zdrowie

Diagnostyka hormonalna

~suenos

~suenos

Witam, w zeszłym tygodniu miałam robioną diagnostykę hormonalną. Hormony płciowe i tarczycy mam w normie. Miałam także robiony test obciążenia insuliną. Oto wyniki: NA CZCZO Glukoza- 80 mg/dl (74-110) Insulina- 3,8 mU/L (3-25) PO GODZINIE Glukoza- 115 mg/dl Insulina- 45,8 mU/L (3-25) PO DWÓCH GODZINACH Glukoza- 85 mg/dl Insulina- 43 mU/L (3-25) Czy to oznacza, że mam insulinoodporność i dodatkowo cukrzycę typu 2? Wiem, że powinnam o to lekarza zapytać, ale do endokrynologa zgłoszę się dopiero w maju, a tak naprawdę nie wiem, co powinnam teraz robić. Odrzuciłam całkowicie słodycze (jestem otyła, mam problem ze schudnięciem). Czy to jest tak, że dopiero przy tabletkach uda mi się w końcu pozbyć się nadwagi? Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i porady.

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~bogusławr

~bogusławr

Oprócz zrezygnowania ze słodyczy, pamiętaj także o zrezygnowaniu z pokarmów zawierających węglowodany proste na rzecz jedzenia pełnoziarnistego. Postaraj się nie jeść białego pieczywa, ryżu, białego makaronu, zrezygnuj ze słodzenia herbaty i słodkich napoi. Zamiast tego jedź więcej pełnoziarnistego pieczywa, brązowego ryżu, kaszy gryczanej i jęczmiennej.

~suenos

~suenos

Nie jadam białego pieczywa, od kilku lat tylko razowe. To samo z herbatą, nie słodzę w ogóle, a słodkich napoi nie toleruję.
Jedynie ryż makaron, z tego będzie mi ciężko zrezygnować. Nie jem tego za często,a le wciąż.

~agnieszkaf

~agnieszkaf

Może udaj się z tymi wynikami do lekarza rodzinnego, póki nie dostaniesz się na wizytę do endokrynologa. A ile posiłków dziennie zjadasz? Dobrze by było ich 5 (3 podstawowe plus 2 przekąski). Czy starasz się ćwiczyć?

~cyprian47

~cyprian47

Może udaj się z tymi wynikami do lekarza rodzinnego, póki nie dostaniesz się na wizytę do endokrynologa. A ile posiłków dziennie zjadasz? Dobrze by było ich 5 (3 podstawowe plus 2 przekąski). Czy starasz się ćwiczyć?

Lek. Anna Syrkiewicz

Lek. Anna Syrkiewicz

Odpowiedź eksperta

Wyniki wskazują na to, że nie ma Pani jeszcze cukrzycy typu 2, jednak najprawdopodobniej występuje u Pani insulinooporność, której nie należy lekceważyć. Bardzo istotne jest teraz, by Pani schudła, zdrowo się odżywiała, unikając cukrów prostych i tłuszczów nasyconych oraz prowadziła regularną aktywność fizyczną ( co najmniej 3-5 razy w tygodniu przez godzinę - ważne, by wysiłek był dynamiczny, np. spacery, jazda na rowerze itp. oraz dostosowany do ogólnego stanu zdrowia). To pomoże zapobiec, a na pewno znacznie opóźnić wystąpienie cukrzycy.

41 lek-anna-syrkiewicz Kobieta, 33 lata, Warszawa