Skocz do zawartości
Forum

Myśli samobójcze przy depresji u młodej mamy


Gość rucia

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem zmęczona moim stanem psychiki. Stałam się apatyczna, nic mnie nie cieszy, czuję się bardzo samotna. Nie jestem lekarzem, ale wydaje mi się, że z depresją walczę od ok. 2 może 3 lat. Nie mam z kim na ten temat szczerze porozmawiać. Ostatnio tak myślę, że jest b. źle. Mam myśli samobójcze, ale od realizacji tych planów powstrzymuje mnie strach o życie moich dwóch córek (5 lat i 1,5). Co z nimi będzie? To jest jak cienka nić, która trzyma mnie przy życiu. Może zacznę od początku. Moje samopoczucie bardzo się pogorszyło rok temu - straciłam pracę i to mnie bardzo dobiło. Nic już mnie nie cieszy, nawet postępy i radość moich córek. Jestem nieszczęśliwa. Rano nie chce mi się wstawać z łóżka, najchętniej to zapadłabym w wieczny sen. Każda praca w domu jest dla mnie nie lada wysiłkiem woli. Największym wyzwaniem jest wychodzenie na spacery i kontakt z ludźmi. Każde wyjście to ogromny stres. Kiedyś potrafiłam wyrażać swoje emocje: złość, radość. Teraz jest mi wszystko jedno. Próbowałam porozmawiać z mężem o moim stanie, ale odniosłam wrażenie, że mąż myśli, żę się użalam nad sobą i rozpamiętuję przeszłość. Więc nic nie powiedziałam - nie chcę Go też martwić. Boję się, że dłużej tego nie zniosę i skończę z sobą. Staram się być twarda, ale ciągle w ukryciu płaczę. Nie mogę spać, mam dolegliwości żąłądkowe, bół głowy jak się zestresuję. Z moją mamą nawet nie próbuję rozmawiać. Kiedyś zaczęłam, ale moja mama ucięła, że mam co chciałam - nigdy nie akceptowała moich wyborów (mojego męża). Czuję się tak, jak człowiek wrzucony do wartkiej rzeki - najpierw próbowałam walczyć, aby wyjść na brzeg, a teraz czekam, aż rzeka mnie wciągnie pod wodę i utonę. Jak jest bardzo źle, to biorę dostępne bez recepty leki uspokajające, ale one mnie tylko ogłupiają.

Odnośnik do komentarza
Gość Redakcja abcZdrowie.pl