Forum Psychologia

Brak pewności siebie przez nadmierne wypadanie włosów

~nat ttt

~nat ttt

cześc od ponad 6 miesięcy wypadają mi włosy , jestem prawie łysa, mam dopiero 18 lat , stosowałam wszystkie możliwe środki i nic, moje życie było by idealne gdyby nie ten problem dostałam się na studia mam mega kochającego chłopaka, od ok 3 miesięcy mysle tylko o włosach to jest obsesja , codziennie godzinami czytam fora szukając ratunku, boję się wychodzic z domu mam wrazenie ze wszyscy patrza na moje wlosy , odczuwam dyskomfort i nie żyję pełnią życia, na imprezy też nie chodzę nie czuję się ładna , coraz bardziej zastanawiam się nad samobójstwem bo jeśli ma byc tak jak teraz , tak że jestem prawie łysa , to nie chcę tak żyć, płaczę często , dałam sobie 1,5 miesiąca, zaczęłam teraz kuracje hormonami kiedys mi pomoglo zobacze jak teraz, to jest już obsesja a ja nie wiem co robić ,

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~Komercha

~Komercha

no łysienie u kobiet może osłabić pewność siebie. Ja słyszałam ( nie wiem czy to stosowałaś) że odżywka Vax jest dobra, to jest odżywka dla ludzi po chemioterapii. Podobno pobudza włosy do wzrostu i wzmacnia te już obecne.

dzika nutria

dzika nutria

bylas u lekarza czemu Ci tak wyadaja? moga wypadac se stresu z tarczycy itp. Warto zbadac sie co jest przyzyna a jesli faiktycznie chorujes zna cos i wypadaja moze pomysl o peruce jesli masz przez to kompleksy

83993 dzika-nutria Kobieta, 27 lat, Pszczyna
psycholog Katarzyna Garbacz

psycholog Katarzyna Garbacz

Odpowiedź eksperta

Witam serdecznie,
A jaka jest przyczyna tego, że wypadają Ci włosy? Czy jesteś pod opieką lekarza?
Nie myśl o samobójstwie - skup się na tym, co dobre w Twoim życiu - na chłopaku oraz na studiach. Wraz z postępem medycyny jest i będzie coraz więcej sposobów na Twój problem. Nie poddawaj się.
Pozdrawiam

84447 psycholog-katarzyna-garbacz Kobieta, 34 lata, Lublin
~nat ttt

~nat ttt

u lekarzy byłam już wiele razy, raz włosy odrastają raz wypadają, teraz stan jest chyba najgorszy ze wszystkich i nie widac zadnej poprawy, od tygodnia stosuję hormony, jeszcze troche poczekam bo wiem ze kiedys mi pomogły, nie wiem tylko czy jestem w stanie to wytrzymać, caly czas siedze zamnkneta w pokoju i unikam wszelkich wyjsc , nie mam z kim o tym porozmawiac ciągle myśle tylko o tym , i na prawde przestaje miec nadzieje nie wyobrazam sobie mojego zycia a w takim stanie

~AllBu

~AllBu

Cześć, też mam wielki problem włosami. Kiedyś miałam zadowalającą ich ilość, jednak teraz już nie jest aż tak kolorowo... W lipcu 2016 roku miałam operację nowotworu mózgu, po tym czasie włosy zaczęły wypadać mi jeszcze bardziej. Tarczyce mam zbadaną, chodziłam do dermatologów, trychologów i jakoś nic się nie zadziało. Mam 28 lat, narzeczonego, planujemy ślub... Myślenie o samobójstwie z takiego powodu jest niewdzięczne (nie obraź się!). Po operacji straciłam słuch, gorzej widzę, mam częściowy niedowład prawej strony twarzy... Włosy to pikuś przy tym wszystkim. Zawsze były i nadal są moim kompleksem ale tylko raz się żyje. Nie zostałam stworzona po to by się komuś podobać, żyję b akceptuje siebie taką jaką jestem.

Trzymaj się :) Zmień swoje myślenie, ludzie mają zdecydowanie gorzej. Należy im współczuć ale też pamiętać, że włosy to jeszcze nie koniec świata :)

~agonista

~agonista

Witaj nat..tt.
Wypadające włosy,nie tylko z głowy lecz pod pachami,łonowe,na kończynach to jeden z symptomów niedoborów hormonów tarczycy czyli wysokie miano hormonu przysadkowego TSH.Jeżeli do tego jesteś zmęczona,senna,masz suchą skórę to badanie hormonu TSH i tarczycy T3,T4 jest konieczne.
Nadmiar testosteronu też może być przyczyną/kobiety też go mają/.
Mogą być również przyczyny czysto dermatologiczne.
Nie bierz żadnych hormonów na własną rękę.
Najpierw TSH.
Pozdrawiam.

~Lilka888

~Lilka888

Oj tam od razu samobojstwo... Sa jeszcze peruki jakby co. Wiele kobiet je nosi po chemioterapii. Jak wygladasz ogolona na lyso albo krociutko? Niektorym kobietkom pasuje taka fryzurka.
Nie obejdzie sie bez szczegolowych badan lekarskich poki co.