Skocz do zawartości
Forum

Jak zapanować nad uzależnieniem od alkoholu?


Gość ir...ca

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ir...ca

Witam mam na imię Irek piję alkohol zazwyczaj dwa razy na tydzień wtedy kiedy mam wolne od pracy i są to olbrzymię ilości np 10 piw lub 0,7 i więcej wódki na jeden wieczór, ale czasami zdaży się ze częściej w mniejszych ilościach piwko czy dwa dziennie bo więcej nie mogę ponieważ jestem kierowcą i chyba to mnie chamuje. Problem mam taki, mimo że widzę że mam problem alkoholowy to gdy przychodzą dni wolne od pacy to myślę o tym żeby nie jechać do sklepu po alkohol a mimo wszystko jadę i kupuję. Jak kupuję to mówię do siebie cztery piwaka wystarczy a biorę osiem to jak by było silniejsze odemnie i częstość spożywania się zwiększa. Pięć lat temu było to okazyjnie wesela święta spotkania ze znajomymi lub dla przyjemności raz w miesiącu raz na kwartał raz na rok i ilość nie miała znaczenia. Dwa trzy lata temu już było to raz na miesiąc raz na tydzień i ilość zaczeła mieć znaczenie a teraz jest jak napisałem na początku.
Co robić jak nad tym zapanować?

Odnośnik do komentarza

Witam,
Dobrze, że uświadomiłeś sobie, że masz problem. Zastanów się, dlaczego pijesz, z czego wynika to, że jak nadchodzą dni wolne od pracy czujesz silną potrzebę spożycia alkoholu. Może w ten sposób radzisz sobie z jakimiś problemami? Może jest to sposób na rozładowanie napięcia. Jak już poznasz przyczyny picia zastanów się w jaki inny sposób możesz pokonać problemy lub rozładować napięcie.
Warto także poszukać wsparcia - albo u psychologa albo na grupie AA.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza