Skocz do zawartości
Forum

lęki na temat śmierci


Gość wrogcis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam 20 lat i od jakiegoś czasu panicznie boje się śmierci a konkretniej to śmierci moich rodziców, wiem, ze bez nich moje życie ległoby w gruzach. Nie radzę już sobie z tym, nie mogę spać. Chodziłam do psychologa i rozmawiałam o tym z rodzicami ale to pomogło na chwile.. nie wiem już co mam zrobić

Odnośnik do komentarza

Dzień dobry-wieczór !
Nie jestem profesjonalnym lekarzem. Za dużo informacji nie napisałaś ale, pierwsze co przyszło mi do głowicy to możliwa nerwica natręctw i zaburzenia lękowo-depresyjne. Natrętne myśli u Ciebie mogą powodować smutek, roztargnienie, melancholię, problem ze snem, brak chęci do życia, apatię. Wytworzony przez umysł lęk zaburza prawidłowe funkcjonowanie organizmu przez obsesyjno-kompulsywne zaburzenia. W obydwu przypadkach należy być pod ciągłą profesjonalną opieką psychologiczną/psychiatryczną.
Pozdrawiam, Wharton.

Odnośnik do komentarza

Lęki o własną śmierć czy też śmierć naszych bliskich mogą być reakcją na pewne wydarzenia, jakie dzieją się w naszym życiu (np. poważna choroba rodzica) i wówczas takie lęki są jakby naturalne. Co innego, gdy pojawiają się, gdy obiektywnie nie ma podstaw, by obawiać się jakiejkolwiek śmierci. Jeśli stanom lękowym dodatkowo towarzyszą inne objawy, jak obniżony nastrój, bierność, smutek, rozdrażnienie itp., wówczas warto skonsultować się ze specjalistą, by sprawdził, czy nie rozwija się nerwica. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza