Skocz do zawartości
Forum

Depresja lękowa a renta.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Choruje na depresję kilka lat. Leczę się ''profesjonalnie'' od roku. Jest lepiej. Endorfiny wracają. Sen, koncentracja i pamięć też znacznie się poprawiły. Natomiast mój problem zaczyna kiedy zaczynam chodzić do pracy. Z zawodu jestem kucharzem. Pracowałem jakiś czas na kuchni, ale kiedy depresja zaczęła nabierać na sile, to mimo fajnej pracy odczuwam w niej mocny ból żołądka. Zwolnilem się z pracy. Zacząłem pracować jako asystent fryzjera, ponieważ zrobiłem dwa lata temu kurs fryzjerski. Praca bardzo mi się podobała, ale ból żołądka cały tydzień nie ustepywal mimo ciekawej pracy, która lubiłem. Teraz jestem na stażu fryzjerskim. Stres, ból żołądka nie ustępuje chociaż fryzjerstwo to praca moich marzeń. Jako asystent pracowałem miesiąc i ból brzucha nie ustępowal przez cały czas trwania pracy mimo pracy z fajnymi ludźmi. Boję się, że w tej pracy będzie tak samo a dodatkowo muszę się uczyć strzyc itp. Stres i ból strasznie mnie męczy i nie mogę skupić się na pracy. W weekend jest dobrze, ale w tygodniu znów ten sam schemat bólu. Choruje na zapalenie żołądka ale bylen leczony antybiotykiem. Natomiast gdy przychodzi praca i stres to ból wraca bardzo silny. Zastanawiam się czy to nie jakaś fobia społeczna, oba te zawodu jednak są z kontaktem, z klientami. Miałem wyjść z depresji dzięki tej pracy i już kończyć leczenie jak stwierdziliśmy z moim psychiatra. Niestety kiedy wraca bol,wracaja myśli samobójcze i cała choroba rośnie na sile. Nie dam rady żyć z tym bólem wiecznie, Wiem że w poprzedniej pracy cały miesiąc bolało więc czy w tej gdzie jest większy stres, będzie lepiej? Jest to wątpliwe. Zastanawiam się czy nie lepszym rozwiązaniem będzie uzyskanie renty. Chciałbym wyjść z choroby, ale ból ja wzmaga. Wiem że renta na depresję jest mała, ale nie zależy mi na pieniądzach a na zdrowiu. Mam rodzinę, która mnie wspiera również finansowo,ale pewna stabilizacja finansowa jest potrzebna