Skocz do zawartości
Forum

Czuję się gorszy


Gość adlex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam 21 lat i czuję się gorszy. Z jakiego powodu, już tłumaczę.
Tak się niestety złożyło, że nie szło mi na studiach i byłem zmuszony je przerwać co wiązało się z pójściem do pracy. Obecnie od ponad roku pracuję jako geodeta przy budowie drogi, ale mniejsza z tym. Głównym powodem mojego poczucia niższej wartości jest moja mama. Zarzuca mi, że jestem miernotą dlatego, że nie studiuję i nie zdobędę wyższego wykształcenia. Skreśla mnie na całe życie. Czuję się przez to jak śmieć, który nic nie jest wart. Po prostu odechciewa mi się żyć przez to. Kiedyś chciałbym zacząć jakiś kierunek zaocznie ale muszę dokładnie przemyśleć co by nie tracić czasu i pieniędzy.

Odnośnik do komentarza

Masz toksyczną matkę, która cię nie wspiera, tyko dołuje.
Znam ludzi, którzy nie pokończyli studiów, a prowadzą biznes i sobie świetnie radzą. Tu często piszą wykształceni ludzie, którzy nie radzą sobie z życiem i nawet nie potrafią znaleźć sobie pracy.
Ty pracujesz, więc nie jesteś bezradną niemotą, radzisz sobie.
Studia ułatwiają wiele rzeczy, tylko trzeba umieć wykorzystać swoje atuty.
Chcesz studiować? To zrób to, ale dla siebie, nie dla mamy.
Jeśli będziesz przekonany że warto studiować, to poradzisz sobie, to da ci bodziec do dalszego działania.

Odnośnik do komentarza

Twoja matka nie powinna być powodem pójścia na studia, to ma być Twoja decyzja i nie możesz tego robić żeby zmieniła o Tobie zdanie. Poczucie wartości to ciężka sprawa i zawsze może się znaleźć ktoś kto źle o Tobie powie. Masz odpowiedzialną pracę z którą sobie radzisz, więc nikt nie powinien tak o Tobie mówić. Tak naprawdę nie wiesz czy jeśli pójdziesz na studia zmieni o Tobie zdanie, być może jej oczekiwania będą rosły.
Matki potrafią zniszczyć życie, co śmieszne każda matka kocha równie mocno swoje dzieci i chce dla nich najlepiej. Może spróbuj z nią porozmawiać.