Skocz do zawartości
Forum

Małomówność utrudnia mi życie!


Gość klementyna23

Rekomendowane odpowiedzi

Gość klementyna23

Jestem osobą 23 letnią. Studiuję, pracuję także na pół etatu. Zauważyłam, że cecha, która posiadam chyba od zawsze znacząco utrudnia mi życie. Jestem osobą małomówną, dosyć spokojną. Zauważyłam, ze na studiach trudno mi zabrać głos, bo nim to zrobię, to po prostu osoby gadatliwe na ćwiczeniach mnie wyprzedzą. Mam też problem w towarzystwie, gdzie właśnie większość to gaduły, trudno mi po prostu zabrać głos, gdy wszyscy wokół sporo mówią i nawet do głosu się czasem nie dopuszczają. Na uczelni zauważyłam, ze właśnie te osoby gadatliwe mają są w grupie popularniejsze, łatwo nawiązują kontakty, mają mnóstwo znajomości, potrafią się wszędzie wkręcić- czego np. ja nie potrafię i nigdy nie potrafiłam. Staram się na siłę stać bardziej przebojowa, ale męczy mnie to, zmuszam się do gadania czasem. Uważam, ze właśnie to, ze jestem spokojna i małomówna zamyka mi drogę do lepszego życia i świata, bo przecież teraz jest czas właśnie dla osób przebojowych, będących "duszami towarzystwa". Boję się, ze jeśli nie zmienię się, to będę miała w życiu trudniej, przecież nawet na ćwiczeniach na uczelni nie mogę w pełni zaprezentować tego, co wiem, co myślę, bo głos zabiera się "kto pierwszy, ten lepszy" i nim coś zdążę powiedzieć, mówi już kilka innych osób. Czasem czuję się jak głąb, zapewne wykładowcy myślą, ze ja nic nie umiem, a ja po prostu nie działam tak szybko, jak niektórzy, nie potrafię tak czynnie mówić, prowadzić szybkich dyskusji. Czy w ogóle mam szansę, by zmienić te cechy osobowości?

Odnośnik do komentarza