Skocz do zawartości
Forum

Sens podejmowania trudność.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. Mam na imię Marek, mam 17 lat i jestem uczniem pierwszej klasy lo o prof. humanistycznym. Obecnie siedzę od dwóch godzin nad matematyką.. A właściwie to nad telefonem.. Mam obecnie pięć pał z matmy na czysto a i tak nie jestem w stanie zmotywować się do nauki.. Na samą myśl że muszę się jej ... A zresztą ja wcale nic nie muszę.. Motywacja zewnętrzna nigdy na mnie nie działała a wewnętrznej mi po prostu brak.Przedmiot ten skłonił mnie do rozmyślań nad sensem podejmowania życiowych trudności.. A jako przykład obrałem sobie moją nauczycielkę matematyki a dokładniej ogół jej życia.. Otóż aby być tu gdzie obecnie się znajduje musiała poświęcić mnóstwo czasu na naukę już od samej podstawówki a na studiach kończąc. I tu nasuwa się pytanie czy ta gra jest warta świeczki..? Pani E. na swojej posadzie przepracowała ponad 20 lat swojego życia.. Kobieta ta zarabia nie więcej jak 3tys zł miesięcznie do tego jest jedną pośród tysięcy jej podobnych... Odpowiedź nasuwa się sama...Za nic w świecie nie wlożyłbym tyle trudu aby na koniec być jednym z wielu nic nie znaczącym robaków. Wiem że prawdopodobnie również nim będę ale przynajmniej będę wiódł szczęśliwsze życie. Rozważam teraz przeniesienie się do zawodówki w której to nie będę musiał się uczyć i trworzyc tym co myślą o mnie inni..Będę miał za to czas na poświęcenie się swojej pasji w której widzę ogromny potencjał na przepustkę do lepszego ponadprzeciętnego życia. Zgadzacie się z moją postawą?

Odnośnik do komentarza

Bardzo, zawsze mówili,ze czlowiek powinien iść za tym co go fascynuje. Zawodówka o kierunku, który Cię fascynuje, nauczy praktycznego zawodu, o którym marzysz- miodzio.

Tylko potem się nie zdziw, jak będziesz kiedyś ładną dziewczynę bajerował a jej z hukiem opadnie szczena, ze matura to byl za trudny etap Twojego życia.