Skocz do zawartości
Forum

Czy studia jakie wybrałam są dla mnie dobre?


Gość j...m

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, proszę o poradę. Studiuję to co lubię, co mnie interesuję. Po odbytych praktykach jednak nie mam pewności co do wykonywania przyszłego zawodu. Czy powinnam dalej studiować? Nie wiem co jeszcze mnie interesuje, dlatego nie wiem jaki też mogłabym podjąć inny kierunek. A lubię uczyć się tego co teraz uczę się. Dziękuję

Odnośnik do komentarza

Jak się powiedziało A to wypada powiedzieć i B.

Nawet jak praktyki nie usposobiły Cię przyjażnie do przyszłego swojego zawodu, to przynajmniej licencjata czy też inżyniera trzeba o czasie uzyskać. Jak będziesz miała dyplom to na drugi stopień wybrać coś pokrewnego ,co w praktyce wydaje się być bardziej zjadliwe. Bez sensu jest nie skończywszy danego etapu skakać po kierunkach studiów, bo można w końcu zostać wiecznym studentem, zmęczyć utrzymaniem swojej osoby rodziców. Kazdy dyplom to przepustka do pracy. Niejednokrotnie ludzie wykonują inny rodzaj pracy niż głosi ich dyplom. Niemniej wykazują się wyższym wyksztalceniem i to zadowala pracodawcę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli lubisz swoje studia, lubisz się tego uczyć, to nie rezygnuj ze studiów. Dokończ je. Rozumiem, że praktyki Cię trochę rozczarowały, ale czasami praktyki czy staż jest daleki od tego, co sobie wyobraża młody student czy absolwent. Często robi się prace najmniej atrakcyjne albo w ogóle nie związane z daną profesją (tj. xero, porządkowanie dokumentów, parzenie kawy). Daj sobie szansę. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza

unna-1
W każdej pracy znajdziesz coś, co nie będzie ci odpowiadało. Jak nabierzesz doświadczenia, to poszukasz sobie tego, co polubisz.
To, że sama nauka ci odpowiada, to dobry znak. Skończ to, co zaczęłaś, zdobądź papierek, bo jest on ważny.
Później zadecydujesz o dalszej drodze.

No, racja. Jak już ona poświęciła lata na naukę, to niech już to ukończy. A inny kierunek zawsze może zacząć później.

Odnośnik do komentarza