Forum Psychologia

Psychologia

Luksja18

Luksja18

Witam mam 18 lat od dwóch miesięcy zmagam się z nerwicą lekowa moje pierwsze leki do parogen ale nie były dla mnie czułam sie jeszcze gorzej dostałam teraz xanax są dobre bo mnie uciszaja.. Moim problemem jest to że od rodzinnego lekarza dostałam tabletki bibloc 1.25 na wysoki puls brałam go półtora miesiąca i miałam puls 70 a ciśnienie w normie chciałam odstawić je dlatego od tygodnia biore pół tabletki. Wczoraj zauważyłam że serce znowu mi bije i mialam puls 106 a ciśnienie niskie. Dzisiaj rano wzięłam całą tabletkę i nie wiem czy tak można i stresuje sie że cos mi się stanie pali mnie w klatce piersiowej.. Prosze o odpowiedź pozdrawiam

191182 luksja18 Kobieta, 18 lat, Szczecin

Odpowiedzi znajdują się poniżej

mgr Kamila Krocz

mgr Kamila Krocz

Odpowiedź eksperta

W sprawie łączenia leków, zmiany zażywanej dawki jakiegoś leku powinnaś skonsultować się z lekarzem. Nie zmieniaj dawkowania ani nie odstawiaj leku na własną rękę. Poza tym Xanax to pochodna benzodiazepiny, która owszem jest skuteczna, skutecznie wycisza i uspokaja, ale też ma wysoki potencjał uzależniający. Preparat jest wskazany do stosowania w krótkotrwałym leczeniu. Zaleca się stosowanie leku jedynie w tych przypadkach, kiedy objawy są nasilone, zaburzają prawidłowe funkcjonowanie lub są bardzo uciążliwe dla pacjenta. Zwykle leczenie nie powinno trwać dłużej niż 2-3 miesiące, łącznie z okresem zmniejszania dawki. Pozdrawiam!

100945 mgr-kamila-krocz Kobieta, 31 lat, Lublin
kingak2

kingak2

Masz nerwicę i objawia się dolegliwościami somatycznymi ,między innymi objawem może być pieczenie w klatce piersiowej. Nic Ci się nie stanie . Takie leki np. bisocard bierze się też dorażnie w razie szybkiego tętna. Może powinnaś zmienić leki, skoro parogen nie działa. Bardzo uważaj na xanax, bo np. po miesiącu stałego stosowania możesz się silnie uzależnić. Wychodzenie z takiego uzależnienia jest bardzo trudne. Może być tak bolesne , że zapomnisz o swoich wcześniejszych dolegliwościach. Na zasadzie ,ze cierpienie silniejsze tłumi , to , które jest słabsze. Jeżeli chodzi o leczenie lekami psychotropowymi , to lepiej zdać się na psychiatrę. On dobierze Ci właściwe leki.

186107 kingak2 Kobieta, 59 lat, Kraków