Skocz do zawartości
Forum

Paniczny strach przed jazdą jako pasażer.


Gość KtsTk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Borykam się z dość nietypowym problemem. Otóż, od około dwóch lat, podczas jazdy samochodem jako pasażer, odczuwam ogromny lęk, urastający momentami do tego stopnia, że nazwanie go atakiem paniki byłoby niewystarczające. Znalazłem wypowiedzi wielu osób które odczuwały coś podobnego - w moim przypadku jest jednak nieco inaczej - sam jestem kierowcą. Jeżdżę raczej dynamicznie, za kierownicą czuję komfortowo i o podobnym odczuciu w tym przypadku nie ma mowy.
Wracając do opisu objawów -
to uczucie uderza falami i trwa zazwyczaj góra 2,3 sekundy. Pojawia się wtedy, kiedy samochód przyspiesza, choć nie jest to regułą. Prędkość raczej nie ma znaczenia. Dodam, iż te "ataki" są intensywniejsze i pojawiają się z większą częstotliwością w autach mniej przestronnych... Rzadko się zdarza, że odważę się z kimś gdzieś jechać jako pasażer. Często szukam wymówek lub sam jestem kierowcą.
Zdaję sobie sprawę, że dużo osób odczuwa lęk podczas jazdy, szczególnie w niebezpiecznych sytuacjach.
Jako kierowca często się w takowych znajdywałem, lecz strach jaki wtedy odczuwałem nie dorównuje nawet w 1/10 temu, co czuję jako pasażer podczas normalnej jazdy.
Co ciekawe, problem ten pojawił się dopiero kilka lat po tym, jak sam zacząłem jeździć.

Odnośnik do komentarza

Czy jakiś konkretne wydarzenie poprzedziło Twoje ataki lęku w czasie, kiedy jesteś pasażerem? Miałeś kiedyś jakiś wypadek jako pasażer? Byłeś świadkiem jakiegoś wypadku samochodowego? Nie sądzę, by lęki były spowodowane małą przestrzenią w aucie, bo w takich samych warunkach jedziesz jako kierowca i wówczas ataki paniki się nie pojawiają.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się