Skocz do zawartości
Forum

Stres, rozdrażnienie, niepokój przed maturą


Gość Maturzysta20

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Maturzysta20

Witam!
Mam 19 lat i jestem przedstawicielem "płci brzydkiej".
Jestem w 4 technikum i już za około 100 dni czeka mnie matura.
Z każdym dniem odczuwam co raz większą presję otoczenia (nauczyciele). Odczuwam zwiększający się stres, niepokój, rozdrażnienie. Chodzi mi głównie o matematykę. Z resztą przedmiotów sobie poradzę.
Nigdy matematyka nie była moją mocną stroną, to dla mnie najgorszy z przedmiotów. Nie cierpię jej. Rośnie we mnie przekonanie, że tylko przez nią obleję maturę. Chodzę na korepetycje i dają minimum efektu (korepetytor z doświadczeniem) Jeśli mam sam robić jakieś zadania, czy pisać sprawdzian, to jestem chory i nic nie umiem.

Staram się to wszystko wyładowywać uprawiając sport (sztuki walki) jednak nie do końca mi się to udaje. Codzienna szkoła, codziennie po 2 lekcje matematyki... Z każdej strony jestem atakowany informacjami o maturze.

Nie wiem jak mam sobie z tym radzić. Podejdę do matury max. 2 razy. Jeśli się nie uda, to zostawiam to, bo szkoda będzie czasu. Lepiej pracować.

Co mogę zrobić, żeby uspokoić natłok myśli i stresu?

Odnośnik do komentarza

Przede wszystkim nie słuchaj wokół ludzi, którzy wciąż wałkują o maturze. Wiem, że to trudne, będąc w klasie maturalnej. Nauczyciele, koledzy, rodzina wciąż zapewne odświeżają temat zbliżającej się matury. Nie rezygnuj ze sportu i korepetycji. Nie daj się też nakręcać swoim własnym myślom, że jesteś słaby z matematyki. Uwierz w siebie, w swoje możliwości. Na pewno coś zostało Ci w głowie z lekcji czy chociażby z tych korków. Trzymam kciuki i życzę powodzenia!

Odnośnik do komentarza