Skocz do zawartości
Forum

Brak potrzeby kontaktu z ludźmi u 17-latka


Gość h...l

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wrażenie że coś jest ze mną nie tak. Jestem uczniem liceum i nie mam żadnych przyjaciół, nawet nie próbuję ich szukać bo po prostu mi na tym nie zależy. Dobrze mi w mojej samotności i izolacji. Mam wrażenie że nikt mnie nie rozumie i że każdy się o coś czepia. Mam bardzo dziwny umysł i styl życia co nawet mi się podoba a jednak czymś się martwię cały czas. Może przyszłością? Nie wiem. Co powinienem zrobić?

Odnośnik do komentarza

Myślę, że jeżeli nie zależy Ci na poznawaniu nowych ludzi to nie warto się zmuszać i na siłę rozmawiać z nimi. To tylko może doprowadzić do nieprzyjemnych sytuacji.
Mam dosyć podobny problem, więc mniej więcej wiem co czujesz.
Ja jak nie muszę z kimś rozmawiać ( np. na lekcji ) to się nie odzywam. Na przerwach czytam książkę, słucham muzyki albo robię coś na telefonie i tak aż do ostatniego mojego dzwonka.
Myślę, że najlepiej by było, abyś nie robił niczego na siłę i znalazł sobie jakieś zajęcie do porobienia w wolnym czasie, bądź na przerwach.

Odnośnik do komentarza

Potrzeba samotności czy izolacji nie musi od razu oznaczać jakiejś nieprawidłowości. Niektórzy z nas po prostu są introwertykami. W innych przypadkach jednak unikanie kontaktu z innymi może wskazywać na zaburzenia, np. lęk społeczny. By móc powiedzieć coś więcej, powinieneś skonsultować się osobiście z psychologiem. Przez Internet nie da się postawić diagnozy. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza