Skocz do zawartości
Forum

Dlaczego brak mi pewności siebie?


Gość dżasta1990

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dżasta1990

Studiuję od ponad roku i zauważyłam, że strasznie boję się publicznych wystąpień albo odpowiadać na pytania na forum grupy. Nie mam tu na myśli recytacji wierszy czy czegoś takiego. Boję się raczej prac ręcznych/technicznych, takie pace w których trzeba samemu spróbować zrobić coś nowego w grupie ludzi. Strasznie denerwują mnie chwile kiedy coś robię źle, nie tak a inni wprost przeciwnie ;// Tak bardzo przejmuję się takim rozwojem sytuacji, że ze stresu nie wiem co robić, gubię się... W takich chwilach proszenie o pomoc czy zapytanie kogoś co dalej wydaje mi się czymś urągającym mi, takim czymś wstydliwym ;( Boję się że ludzie, wokół mnie stwierdzą że jestem głupią dziewczyną itp. ;// Myślę że po części sama jestem sobie winna bo sama czasami jak widzę że komuś coś nie wyszło, śmieję się i krzyczę głupol... Raczej żartobliwie ;(( A także fakt, że mam bardzo niską samoocenę. Jestem osobą, która jest ambitna, dążę do wytyczonych celów, jednak swego rodzaju porażki 'wielkie' takie jak brak odwagi spróbowania zespawać coś sprawiają, że bardzo boję się próbować nowych rzeczy, boję się, że przez taki stan rzeczy i kierunek myślenia sprawi, że nie będę pracować w takim zawodzie jak chcę albo nie dam sobię rady. To największy problem jaki mam - można powiedzieć życiowy... Nie wiem co robić, czasami tak bardzo przeżywam takie sytuacje, przez tydzień rozmyślam co mogłam zrobić inaczej, dołuję się i zwymyślam samą siebie ;// Jeśli chodzi o rozmowy w grupie to nie boję się powiedzieć co myślę, znana jestem ze szczerości, ale odpytywanie przez profesora na lekcji wprawia mnie w taki stres że nie wiem co powiedzieć - myślę w dobrym kierunku ale często brakuje mi odwagi by to powiedzieć, właśnie dlatego bo się boję. Wiem że głupia nie jestem, ale wiele osób mniej obeznanych w innych dziedzinach są wręcz lepsze a ja nie chcę być gorsza!!! Bycie najgorszą mnie p