Skocz do zawartości
Forum

Lęk przed zrobieniem komuś krzywdy


Gość jeden_z_wielu_23

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jeden_z_wielu_23

Witam wszystkich.
Zastanawiałem się czy jest sens pisać tutaj o tym co we mnie siedzi. Niekiedy ciężko jest otworzyć się z pewnymi problemami drugiemu człowiekowi. Nie pozwala strach przed niezrozumieniem, wyśmianiem.. Może tutaj będzie łatwiej przez jakies chociaz złudne poczucie anonimowości. Mam 23 lata, studiuję, jestem mężczyzną, zwyczajnym. Czasem zdarzało mi się słyszeć ze z zaniżoną samooceną. Mniejsza z tym. Nie uważam się za przystojnego jakoś, choć ku mojemu zdziwieniu zdarzało się słyszeć komplementy na swój temat. Zmagam się od dłuższego czasu z natrętnymi myślami. Kulminacją było pewne wydarzenie z mojego życia. Natręctwa objawiały się w tym ze czesto czuje się winny, boję się że moge stac sie przyczyna cierpienia lub krzywdy drugiej osoby. W najgorszych sytuacjach przychodzą natrętne myśli że mógłbym zrobić krzywdę przechodniowi na ulicy (jesli ktos ma pojęcie czym są natrectwa wie o czym mówię). Wiem ze jest to irracjonalne, bo zdrowy rozsądek bierze górę i znając siebie wiem ze nie byłoby to mozliwe. ZNam siebie, nie lubię przemocy, w rzeczywistosci byłbym gotów nieznajomemu pomóc a nie zrobić coś złego. Czuję momentami na sobie dużą odpowiedzialność. Za siebie i za kontakty jakie nawiązuję z ludzmi. Obwiniam się czesto niepotrzebnie. Przez to zacząłem się obawiać budować bliższych relacji z ludzmi, z poczucia ze moglbym kogos skrzywdzić. Ze w przypadku nie wiem rozstania itd czułbym się winny przykrości drugiej osoby. Z drugiej strony pogłębia to we mnie czasem uczucie samotności. Ciężko mi przyjąć postawę w stylu spróbuję, jak nie wyjdzie to trudno. Wyrzuty sumienia bardzo by gryzły... W tym wszystkim też trudne jest to ze jak spojrzę wstecz zawsze uchodziłem za osobę z dużym poczuciem humoru, lubiącą się powygłupiać czy żartować. I tak jest, uwielbiam to. Tylko otoczenie nie widzi mnie samego z moim problemem, kt