Forum Nerwica

skutki uboczne leków?

~realistka2

~realistka2

Witam
Po zażyciu leku Ketrel (kwetiapina) strasznie kręci mi się w głowie i czuję się tak, jakbym miała zaraz paść trupem.
Dzisiaj w szkole czułam się potwornie, ale stwierdziłam, że po zażyciu leku nie ma sensu iść do pielęgniarki, bo i tak nic z tym nie zrobi. Jednak mama kazała następnym razem zwrócić się do higiensistki o pomoc, ona zawsze może wezwać pogotowie, jeśli oceni, że mój stan jest dramatyczny.
I stąd moje pytanie. Czy pogotowie przyjeżdża do skutków ubocznych po lekach? To nie jest stan zagrażający życiu.
Chociaż przyznam, że przez chwilę się zastanawiałam czy jeszcze żyje, czy już nie.
Co robić w takich sytuacjach? Boję się trochę...

Odpowiedzi znajdują się poniżej

mgr Kamila Krocz

mgr Kamila Krocz

Odpowiedź eksperta

Gdy się źle czujesz, warto pójść do pielęgniarki. Zawroty głowy nie są stanem zagrażającym życiu, dlatego karetki nikt nie wezwie. Nie ma jednak pewności, że objawy, jakich doświadczasz, są konsekwencją przyjmowanych leków. Jeśli objawy będą się utrzymywać dłużej nić dwa tygodnie i nasilać się, proponuję skonsultować się z neurologiem. Pozdrawiam!

100945 mgr-kamila-krocz Kobieta, 31 lat, Lublin
~Lulek

~Lulek

Kwete bierze sie na noc żeby złagodzić skutki uboczne.
Jest to psychotrop który dużej liczbie pacjentów nie podnosi wagi w przeciwieństwie do olaznapiny.
Kwetiapina sporej liczbie osób nie zaburza libido a nawet je wzmacnia. Mi tak bardzo podniosło się że czuje popęd jak nastolatek, ale to nawet przyjemne jest. Po olanzapinie czułem sie natomiast całkowicie wykastrowany prawie bez erekcji.

~DanteV

~DanteV

Witam
Jest to lek stosowany w wielu zaburzeniach i chorobach. Ważne jest dawkowanie i oczywiście jednostka chorobowa na którą zostałprzepisany oraz czas brania leku.
Niestety takie objawy są wpisane w skutki uboczne jego działania. Pacjent powinien być pod kontrolą lekarz który przepisuje lek tego typu. W pierwszym rzędzie proponuję kontakt z lekarzem prowadzącym, doraźnie można korzystać z pomocy innych osób, ale nie wykluczone że pierwszy skutek uboczny pojawiający się może zwiastować pojawienie si i innych. W przypadku tego typu leków ważny jest aktualny stan pacjenta okoliczności towarzyszące. Niestety w przypadku zaburzeń i schorzeń psychicznych i ich farmakoterapi występują różne objawy dlatego ważne jest by być pod kontrolą lekarza który zajmuje sie pacjentem kompleksowo i z którym jest się w stałym kontakcie nie tylko w celu odebrania recepty. Wsparcie i kontrola jest integralną częścią terapii. W każdej jednak chwili poczucia zagrożenia zdrowia ma się prawo korzystać z pomocy doraźnej także pogotowia, choć szczerze polecam lekarza który zajmuje się pacjentem kompleksowo i z którym można mieć kontakt o każdej porze i zawsze.