Forum Ginekologia

Kiedy będę chroniona?

~n...l

~n...l

Dzień dobry. Pisze z problemem, poniewaz biorę swój pierwszy blister tabletek antykoncepcyjnych, po pierwsze czy to normalne że po około 14 tabletkach dostałam normalnej miesiaczki (krwawienie, bóle brzucha, bolące piersi) oraz po drugie, moim głównym problemem jest to, że w niedzielę, za 3 dni kończy mi się opakowanie, a niestety nie posiadam jeszcze kolejnego. Przerwa będzie trwała wtedy 9 dni i 10 dnia wezmę juz tabletkę ponieważ będę w domu.Kiedy bede znów normalnie chroniona przez tabletki?

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~Jamilenka

~Jamilenka

Nieregularne krwawienie przy rozpoczęciu stosowania antykoncepcji to całkiem normalna sprawa. Organizm potrzebuje około 3 miesięcy aby przyzwyczaić się do nowej dawki hormonu później się to wszystko reguluje. Ja po założeniu wkładki levosert miałam krwawienie przez dwa tygodnie w pierwszym miesiącu jednak później już wszystko się ustabilizowało. Co to przedłużenia przerwy w tabletkach to z tego co pamiętam to przez tydzień będziesz musiała się dodatkowo zabezpieczać ale to już niech lepiej wypowie się jeszcze ktoś kto bierze tabletki :)

~Sabinka87

~Sabinka87

tak jak mówi dziewczyna nademną.. wczesniejsze krwawienia i plamienia przy rozpoczeciu antykoncepcji to normana sprawa, tak sie moze dziac nawet do 3 miesiecy wiec spokojnie.. ja biore tabletki belara juz od dawna ale na poczatku tez mialam takie plamienia nieplanowane i wszystko sie zakonczylo bardzo szybko. a co do drugiej sprawy to przy tak dlugiej przerwie powinnas przez tydzien dodatkowo sie zabezpieczac bo to jest tak jak bys zaczynala od nowa. Głowa do góry, będzie dobrze. Pozdrawiam