Forum Ciąża i dziecko

Anemia u kobiet w ciąży

~urszula9

~urszula9

Hej!
Jestem w trzecim miesiącu ciąży i ostatnio pani doktor poinformowała mnie, że mam anemię. Trochę mnie to przestraszyło. Zastanawiam się, z czego to może wynikać i czy to może być groźne dla mogo dziecka?

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~Medicus

~Medicus

Ta odpowiedź została zatwierdzona przez eksperta

Witaj.
Anemia w ciąży dotyczy ponad 40 % kobiet. Najczęstszą przyczyną niedokrwistości w ciąży jest niedobór żelaza i kwasu foliowego. Wynika to ze zwiększonego zapotrzebowania płodu na te związki. Suplementacja powyższych składników powinna być wystarczającą terapią. Jeśli zastosujesz się do zaleceń lekarza to nie ma powodu do obaw o dziecko. Przy anemii a także jako profilaktyka przed jej wystąpieniem ważna jest odpowiednia dieta bogata w produkty zawierające żelazo i kwas foliowy. Do produktów zawierających duże ilości żelaza zaliczamy: mięso (wołowina, wieprzowina, jagnięcina, drób), ryby i owoce morza, warzywa (brokuły, kapusta włoska, zielony groszek, fasola), pieczywo pełnoziarniste oraz jaja. Dużą ilość kwasu foliowego zawierają: fasola, soki z owoców cytrusowych oraz pieczywo pełnoziarniste.

~magda57

~magda57

Witaj,
Ja też zamartwiałam się wystąpieniem u mnie anemii gdy byłam w ciąży, ale lekarz mnie uspokajał, kazał brać kwas foliowy i żelazo i faktycznie strach był niepotrzebny. Po urodzeniu dziecka wszystko wróciło do normy. Oczywiście zamierzam regularnie robić wyniki badań krwi, ale jestem raczej spokojna. Jeśli chodzi o produkty bogate w żelazo to pewnie Cię ucieszy, że czekolada ma go bardzo dużo :) Poza tym słyszałam, że pietruszka również, więc można ją dorzucać do sałatek, zup czy kanapek. Pozdrawiam cieplutko :)

~Łucjay

~Łucjay

Witam! Najlepszym sposobem uniknięci anemii w ciąży, gdy następują duże ubytki żelaza, jest zdrowa i zbilansowana dieta. Aby poprawić przyswajanie żelaza, trzeba jeść kwaśne owoce bogate w witaminę C, czarne i czerwone porzeczki, agrest, truskawki oraz pomidory. Zaleca się także, by w diecie pojawiły się produkty będące cennym źródłem żelaza, czyli:
wątróbka wieprzowa i z kurczaka,
chleb żytni pełnoziarnisty, żółtko jaj, nataka pietruszki, fasola, groch, soja, brokuły, krewetki,
polędwica wołowa,
czerwone mięsa,
warzywa zielone i czerwone.