Forum Ciąża i dziecko

Czego nie jeść w ciąży?

~perełka099

~perełka099

Cześć :)
będe mamą :) i bardzo się z tego cieszę. To dopiero 10 tydzien, ale mam podstawowe pytanie: co jeść, a może inaczej, czego NIE JESC w ciąży??
wiem ze na pewno energetyki odpadaja kolorowe napoje gazowane, a co ze słodyczami? co ze smazonym? dziewczyny prosze doradzcie bo tak samo jak jestem szczesliwa tak sie boje zeby wszystko było ok. Mam 29 lat i to moje pierwsze dzieciątko :))

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~Mała__MI

~Mała__MI

z tego mi wiadomo to nie można jeść serów pleśniowych.

Roodzynka

Roodzynka

serów plesniowych, surowego miesa np tatar, nie przesadzac ze slodyczami nie pic mocnej kawy herbaty i alkoholu

--

...::: Carpe Diem :::...

85266 roodzynka Kobieta, 28 lat, Łódź
basiowa

basiowa

Dokładnie tak jak napisały dziewczyny, poza tym wszystko z rozsądkiem. Z drugiej strony jesli planujesz karmic piersią (polecam!) to przed rozwiązaniem zjedz wszystkie smakołyki, zwłaszcza te smażone, pieczone, troszke tłustsze i słodsze, bo później czeka zdrowa dietka :) Gratuluje serduszka pod serduszkiem :)

84866 basiowa Kobieta, 39 lat, Kraków
~mmnn

~mmnn

jestem już babcią, mam wspaniała córkę i dobrze pamietam, że piłam w ciąży dużo jogurtów naturalnych i koktaili kefirowych z owocami. Dużo jarzyn, zup jarzynowych bez kostek rosołowych. Brokuły, czosnek. natka pietruszki, surowa marchew, biały ser półtłusty. NIE dla alkoholu, papierosów, leki tylko uzg0odnione z lekarzem.

~maszaninka

~maszaninka

Jadłam w zasadzie wszystko, unikałam surowego mięsa, jajek surowych i takich samych ryb np. w sushi, które uwielbiam :) Zaczęłam wcinać więcej kasz, jogurtów, pokochałam owsiankę z jabłkami i cynamonem. Z witamin brałam tylko mama dha premium , ten skład bardzo mi odpowiadał bo krótki i ma wszystko to co zapobiega wadom płodu.

~ewulkaa

~ewulkaa

Na pewno nie jeść surowego mięsa, surowych jajek. Zdrowa dieta jest ważna ale jednak ciężko dostarczyć sobie wszystkiego tego, czego potrzebujemy tylko poprzez odpowiednie odżywianie, bo te zapotrzebowania są często dość wysokie. Ja w momencie planowania i potem całą ciążę brałam mam dha premium, w składzie już miałam kwas foliowy, DHA, jod i wit D. Odżywiałam się zdrowo i calutką ciążę bardzo dobrze się czułam.

~anka844

~anka844

nie można surowego mięsa oraz ryb, serów pleśniowych.... choć usłyszałam raz od lekarza, że jak jest to produkt ze sprawdzonego źródła i dobrze przechowywany to raz na jakiś czas można zjeść. Ja mimo wszystko nie ryzykowałam. co do szczegółów to warto włączyć suplementację. mi dodatkowo lekarz zalecił badania minerałów... jedne co zdecydowanie mogę polecić to prywatną opiekę w czasie ciąży. sama w połowie chodzenia na nfz się poddałam i duże nerwów mnie to kosztowało

~alexissssss

~alexissssss

ja od początku prowadziłam ciążę prywatnie, bo widziałam co przechodzą moje znajome. ostatecznie wykupiłam medipakiet.pl i to był strzał w 10. bez większych kolejek i brak problemu z podstawowymi i rozszerzonymi badaniami. muszę przyznać, że za tak zwany święty spokój było warto.