Forum Ciąża i dziecko

Szkoły w Warszawie dla dzieci z autyzmem

AnetaKołodziej

AnetaKołodziej

Szukam informacji na temat placówek dla dzieci w wieku szkolnym z autyzmem?
Od września chcę posłać syna do szkoły, ale wciąż waham się czy wybrać szkołę integracyjną czy lepiej jakąś terapeutyczną.
Jeśli macie jakieś informacje w tym temacie (najlepiej z własnego doświadczenia) to będę wdzięczna za podzielenie się nimi.
Pozdrawiam

156364 anetakolodziej Kobieta, 29 lat, Warszawa

Odpowiedzi znajdują się poniżej

Maślankaa

Maślankaa

Rozumiem, że Twój syn ma już zdiagnozowany autyzm?
Bo moim zdaniem ważne jest na jakim etapie jest Twoje dziecko i np czy uczestniczyliście już w jakiejś terapii do tej pory? Bo jeśli nie, a choroba jest dość zaawansowana, to może być tak, że w szkole integracyjnej sobie nie poradzi. W takich szkołach nie ma aż tak dobrej opieki chociażby terapeutycznej.

161038 maslankaa Kobieta, 30 lat, Warszawa
AnetaKołodziej

AnetaKołodziej

Moje obawy dotyczą tego, czy syn jest gotowy na szkołę integracyjną i czy tam się odnajdzie. Do tej pory uczestniczył w terapii regularnie, ale nie chciałabym tego zaprzepaścić wybierając jakąś nieodpowiednią placówkę.

156364 anetakolodziej Kobieta, 29 lat, Warszawa
~Magda. N

~Magda. N

Dużo zależy od tego jak dziecko funkcjonuje. Szkoła / klasa integracyjna nie ma, aż tak dużego zaplecza terapeutycznego jak szkoła specjalna, w której dzieciaki mają ogrom różnych zajęć. Dla dzieci wysoko funkcjonujących szkoła specjalna nie jest dobrym rozwiązaniem, wówczas najlepszym jest integracyjna bądź masowa z tym ze, musiała by mieć doświadczenie w pracy z autystami. Dlatego, że każde dziecko z autyzmem ma zupełnie inne problemy uważam, że nie ma jednej recepty na wybór szkoły.

Pak_Agn

Pak_Agn

Zgadzam się z tym co dziewczyny napisały powyżej. Myślę, że najlepiej jakbyś skonsultowała to ze specjalistą który oceni na jakim poziomie jest Twój syn i co będzie dla niego najlepsze.
Od siebie mogę Ci polecić żebyś zapoznała się z placówkami Promitis. Oni prowadzą centrum terapii, ale również przedszkola i szkołę. My póki co znamy od kuchni przedszkole, bo na tym etapie jesteśmy ;) Ale co do terapii jaką tam prowadzą, to mogłabym sporo dobrego pisać.
Możesz też się z nimi skontaktować i umówić na jakieś spotkanie ze specjalistą. Myślę, że wtedy najlepiej Ci doradzą co trzeba Twojemu dziecku.

160909 pak-agn Kobieta, 30 lat, Warszawa
AnetaKołodziej

AnetaKołodziej

Dzięki za namiary, bo faktycznie o tej szkole Promitis coś mi się już obiło o uszy. Poszukam jeszcze dodatkowo na ich temat opinii w necie.
Oczywiście do specjalisty chcemy się udać, ale chcę też sama dobrze przygotować się do takiego spotkania i mieć już jakieś swoje zdanie na ten temat.

156364 anetakolodziej Kobieta, 29 lat, Warszawa
Pak_Agn

Pak_Agn

Najlepiej to się tam przejdź i zobacz jak to wszystko wygląda osobiście ;) Bo na forach to różnie bywa i nie jest łatwo znaleźć opinie i odpowiedź na wszystko co będzie Cię interesowało.
Szkoła jest na ul. Wileńskiej ;) Dokładny adres znajdź w necie.

Ja np z tego co wiem, to mają tam małe, kameralne klasy i na jedną taką klasę przypada 2 terapeutów.

160909 pak-agn Kobieta, 30 lat, Warszawa
~Magda. N

~Magda. N

Najważniejsze jest jak funkcjonuje dziecko. Nie każde się nadaje do przedszkola czy szkoły specjalnej, tak samo ja nie każde do masowej czy integracyjnej. Autyzm u każdego dziecka przedstawia inny obraz, i to jest kluczowe przy wyborze każdej placówki edukacyjnej.

~Melaninka

~Melaninka

A ja mam pytanie bardziej o województwo łódzkie i Szkołę Podstawową dla dzieci z autyzmem w Aleksandrowie Łódzkim SCHOLAR . Bardzo mnie kusi bo nic nie kosztuje, na terenie Aleksandrowa jest też darmowy dowóz dzieci , opieka wielu specjalistów, rożne terapie i metody. Może jst tu ktos kto ma dziecko w tej szkole albo choćby w ich liceum u nich, jetem ciekawa opinii

~karina7485

~karina7485

Klinika Psychomedic w 4 lokalizacjach w Warszawie organizuje TUS. Grupy ruszają 21 września, prowadzone są zawsze przez 2 psychoterapeutów. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci z trudnościami emocjonalnymi i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.