Skocz do zawartości
Forum

Jak uniknąć efektu jo jo?


Gość majky

Rekomendowane odpowiedzi

Więc,mam 16 lat ważę około 75kg mam wzrost 184 cm z budowy jestem endomorfikiem, jestem na diecie ponieważ ważyłem 103kg, do wagi 75 kg doszedlem przez diete i siłownie 3-4razy w tyg. Nurtuje mnie pytanie czy moja waga wróci to wczesniejszych wymiarów gdy skonczę dietę lub jak zrobić tak by niewrociła, dodam od siebie ze schudłem tyle w 4 miesiące, a na siłowni ćwiczylem każdą grupę miesni a następnie szedlem na aeroby na góre na 40 min pobiegac(teraz biegam juz po 20 jednak przy bardziej meczacych programach). Według mojej matki i jej znajomych jestem "zielony" na twarzy i wyglądam jak ściana jednak ja nie odczuwam żadnych problemów czasem może jedynie jestem śpiący lub głodny jednak nie jest to zbytnio częstym przypadkiem raz na 2tyg albo i rzadziej. Nie miałem żadnej diety po prostu odrzuciłem fast foody słodycze, zacząłem jeść zdrowsze rzeczy i znacznie mniej, nie jadłem 5posilkow jednak wystarczało mi to po obliczeniu takiej dniówki wychodzi mi ze zjadam z 1000-1200kcal , metabolizm tez dobrze mi działa przed dieta chodziłem do toalety raz na 3dni-tydzień a teraz codziennie lub co dwa dni minus jest taki ze mam trochę obwisła skore na brzuchu jednak stosuje od początków diety balsamy i wszystko mi się wchłania.Wiec zwracam się do was z pytaniem czy powinienem zaprzestać już diety i zacząć jeść normalnie czy może jednak nie ? a jeśli mam zacząć jeść normalnie to jak uniknąć efektu jo-jo?

Odnośnik do komentarza
Gość mgr Karolina Lewandowska

Witam. Według Body Mass Index, twoja masa ciała jest prawidłowa do aktualnego wzrostu (BMI = 22 kg/m2). W związku z tym może Pan rozpocząć zwiększanie kaloryczności swojej diety, wraz z zachowaniem aktywności fizycznej jaka towarzyszyła Panu w trakcie odchudzania.