Skocz do zawartości
Forum

Dieta przy zapaleniu żołądka i dwunastnicy


Gość Apolinary

Rekomendowane odpowiedzi

Zachorowałem za przewlekle zapalenie żołądka i dwunastnicy. (czekam na wyniki histopatologiczne) nie wiem co mam robić praktycznie nic nie jem bo nie wiem co mogę;/ Zrobiłem testy alergiczne których kompletnie nie rozumiem (kontrola dodatnia 4/6, kontrola ujemna 0/0, jajka 2/2 i kakao2/2) nie wiem czy mogę spożywać jajka, co mogę jeść w tej chorobie. Na domiar złego Choruje na jelito drażliwe. Proszę o pomoc i poradę co mogę jeść a czego nie i czy mogę jeść jajka w tej chorobie.

Odnośnik do komentarza

ok. Jestem. To jest dość stara książka ale nie sądzę aby coś miało się w tym zmienić, tylko nie wiem jak to ma się do Twoich alergii bo też nie rozumiem Twojego zapisu. Nie jestem lekarzem więc tak dokładnie Ci nie powiem.
W tej książce piszą, że dieta powinna być lekkostrawna. Powinieneś unikać dań smażonych, tłustych, pieczonych czy duszonych w tłuszczu. Powinieneś ograniczyć też ostre przyprawy i sól. Co do innych rzeczy unikaj produktów z dużą ilością błonnika ( pieczywo pełnoziarniste, razowe, owoce i warzywa które sa niedojrzałe - tylko bardzo dojrzałe owoce możesz jeść i to te które nie są kwaśne). To samo tyczy się kasz, wybieraj te o minimalnej ilości błonnika. Tu chodzi oto że błonnik jako takie nie jest trawiony przez organizm ludzki, w rezultacie jeśli go dużo spożywasz będzie on sprawiał że żołądek wytworzy więcej kwasu żołądkowego - a tego chcemy uniknąć. Unikaj tłustych śmietan, twarogów, serów topionych, fermentowanych napojów mlecznych. Wszystko co tłuste musi być ograniczone do minimum. Zabroniony jest tez alkohol i palenie . Unikać musisz też mocnej kawy i herbaty, kaka, gazowanych napojów, czekolady, pralinek, lodów, tortów i kremów.
No to co jest zatem dozwolone:
1. pieczywo białe z mąki z wysokiego przemiału , sucharki, lane kluski, miękkie łazanki ( ale bez kapuchy), drobny, miękki makaron.