Skocz do zawartości
Forum

Dieta przy nadżerce na żołądku


Gość man 999

Rekomendowane odpowiedzi

siemanko
mam nadżerke na żołądku biore leki które lekarz mi przypisał, ale powiedzial ze mam jesc lekko i nie smazone, to co to znaczy lekko? jest jakas dieta przy problemach z zoladkiem? mozna pic alkohol podczas leczenia?
ja lubie dobrze zjesc ale ostatnio jestem na wyjazdach to zwykle kupuje jakies obiady (jestem kierowca), wiadomo, to co mam jeść?

Odnośnik do komentarza

Nadżerki żołądka towarzyszą chorobie wrzodowej żołądka. Jest to związane ze zbyt duża ilością kwasu solnego, który bez trudu przekracza barierę ochronną powodując powstawanie nadżerek.
Oprócz leków bardzo ważna jest dieta. Niestety dla kogoś kto lubi tłuste potrawy może wydawać się straszna to jednak pomaga ona ograniczyć ból i wspomóc leczenie choroby.
Oto kilka zasad które powinieneś zastosować podczas układania swojego jadłospisu:
1. Jedz mniej a częściej. 3 duże posiłki zamień na 5-6 małych. Postaraj się aby odstępy między nimi wynosiły maksymalnie 3 godziny. Posiłki spożywaj w spokoju, nie spiesząc się.
2. Unikaj kawy, mocne herbaty, kakao i alkoholu. Niestety musisz zrezygnować z tych używek. Kawę jeśli będzie ci pasować możesz pić z połowy łyżeczki raz dziennie. Alternatywą jest kawa zbożowa z mlekiem. Co do herbaty to możesz pić słabe napary herbat lub herbaty owocowe. Alkohol odstaw zdecydowanie. To samo tyczy się palenia, gdyż podrażnia ono błony żołądka utrudniając tym samym proces leczenia.