Forum Żywienie i fitness

Jaka dieta jest najlepsza, żeby w miarę szybko schudnąć 10 kg?

~Karolinaa2700

~Karolinaa2700

Witam, Mam prawie 20 lat, 175cm i ważę 88kg. W ciągu roku przytyłam 13kg i wciąż tyję. Obecnie staram sie ograniczac jedzenie. Na sniadanie jem np 3 jajka gotowane i jakas salatke, pozniej obiad (pieczone/gotowane mieso+salatke) i na kolacje rowniez jakas salatka. po 19 staram sie juz nic nie jesc. Staram sie codziennie duzo spacerowac, bo nie mam kondycji i po minucie biegania lub jakichs intensywniejszych cwiczen zwyczajnie dostaje zadyszki. Mam wielki brzuch, boczki, uda, lydki, pupe, rece, doslownie wszytsko :( jestem zalamana, nie wiem co mam zrobic, zeby schudnac. z calego serca prosze o pomoc !!

~Wensha

~Wensha

Mam 15 lat, 155 cm wzrostu i warze 65kg. Chciałabym aby moja waga wynosiła 55kg. Tłuszcz odkłada mi się głównie na brzuchu co jest bardzo wkurzające. Mam rozstępy.

~aga291

~aga291

Mam 13 lat, ważę 64 kg i mam 160 cm wzrostu. Czuje się i wiem ze jestem bardzo gruba, więc chciałabym schudnąć minimum 10kg i jak najszybciej . Proszę o w jaki sposób mogę schudnąć .

~rere

~rere

ma 16 lat. biegam raz\\dwa razy w tygodni i nic. prosz o pomoc

~laurad

~laurad

Musiałabyś się całkowicie głodzić, a i tak potem szybko przytyłabyś więcej. Zdrowo możesz schudnąc ok. 4 kg w miesiąc i tyle wystarczy, aby mieć prawidłową wagę.

~anita2

~anita2

Zrzucenie takiej wagi powinno Ci zająć ok 2-3 miesięcy. Powinnaś jeść potrawy wspomagające metabolizm, często zaleca się dodawanie ostrzejszych przypraw do posiłków. Powinnaś też codziennie ćwiczyć, może to być aktywność różnego rodzaju - rower, rolki, bieganie albo zwykłe ćwiczenia jak na rozgrzewce na wfie wykonywane w domu rano i wieczorem.

~susan2

~susan2

10 kg to na pewno za dużo by schudnąć w miesiąc , chyba nie chcesz efektu jojo ? Mamy bardzo podobna wagę i tez mam 160 i próbuje schudnąć . Moze na początek nie jedz słodyczy i odstaw napoje gazowane , pij tylko wodę . No i sport , najlepiej basen , pilates i ćwiczenia rozciągające ponieważ nie powodują one rośnięciu masy mięśniowej tylko spalają tłuszcz . Ja teraz mam takie umięśnione łydki i uda ze szok -.-' Powodzenia w chudnięciu ; *

~magda2

~magda2

Przy zdrowej i lekkostrawnej diecie oraz regularnych ćwiczeniach w końcu uda Ci się osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Musisz być konsekwentna. Oprócz spacerów wykonuj ćwiczenia rozciągające. Nie są męczące a wysmuklaja sylwetkę.

~martakarta123

~martakarta123

Witam mam 13 lat i 163 cm/. Chciałabym schudnąć do wakacji, żeby miec szczupłą sylwetkę, czy jest jakas dobra dieta i czy robienie ok 50 - 70 brzuszkow dziennie i rowerek cos da?

~Kasiulcia

~Kasiulcia

Cześć .
Zacznijmy od tego ile ważysz ?
I jeszcze jedno , rowerek stacjonarny prawda ?

~sabina16

~sabina16

10 kg w dwa miesiące to za duża utrata wagi. Może ona spowodować efekt jojo, utratę miesiączki lub jakieś zaburzenie odżywiania. Bezpieczne tempo odchudzania to max. 1 kg na tydzień. Pozdrawiam

~Pomocna

~Pomocna

po takiej utracie wagi można się psodziewać efektu jo jo. I to prawie na pewno dobre tempo z tego co czytałam to jest 1 kg na tydzień wieć latwo policzyć że 10 kg stracisz w 10 tygodni wiec w 2.5 miesiąca

Kamila Okulska

Kamila Okulska

Odpowiedź eksperta

Utrata 10 kg to dość ambitne odchudzanie szczególnie jeśli chcemy to zrobić szybko. Prawidłowe tempo odchudzania wynosi od 0,75 do 1 kg tygodniowo, tylko w skrajnych przypadkach zaleca się większy spadek wagi. Jeśli będziemy szybko chudli to możemy spodziewać się efektu jo jo, który nie jest pożądany. Dlatego warto jest się nie spieszyć, odchudzanie lepiej jest rozłożyć na etapy, w których sukcesywnie będziemy zrzucać nadmiar masy. Nie musimy się spieszyć , nikt nas nie goni przecież.
Jeśli chcemy schudnąć obojętnie czy 1 kg czy 10 kg musimy zmienić swoje nawyki żywieniowe. W innym przypadku dieta w ogóle nie ma sensu i możemy jej nawet nie zaczynać. Po pierwsze starajmy się jeść 4-5 posiłków dziennie, jeśli pracujemy na nocne zmiany możemy jeść 6 posiłków. Posiłki powinny mieć mniejsze porcje od tych, które normalnie jemy, spożywane powinny być co 3-4 godziny. Kolację spróbujmy jeść na 3 godziny przed snem. Unikamy wszystkiego co zawiera dużo cukru i tłuszczu czyli żegnamy się z słodyczami, ciastami, kremami czekoladowymi, słodkimi płatkami na mleku, pszennym, białym pieczywem fast foodami, tłustymi potrawami, potrawami smażonymi w głębokim tłuszczu, chipsami, orzeszkami solonymi oraz napojami gazowanymi typu cola. Niestety każda dieta wymaga od nas wyrzeczeń. Ale nie można dopuścić abyśmy głodowali, bo w odchudzaniu nie chodzi oto. dozwolone są następujące produkty: kasze, brązowy ryż, warzywa, owoce, potrawy gotowane, pieczone w foli czy duszone, chudy nabiał, chude mięso i wędliny np z kurczaka, indyka, ciemne, pełnoziarniste pieczywo, makarony z pełnoziarnistej mąki. W diecie nie chodzi o głodowanie, ale o zbilansowane posiłki. Jedzmy spokojnie, nie spiesząc się nigdzie, dokładnie gryźmy i przeżuwajmy każdy kęs. Uczucie sytości pojawia się mniej więcej po 15 minutach, więc jeśli będziemy wolniej jeść zjemy mniej. Postarajmy się nie używać soli ani przypraw, które na niej bazują. Lepszym dodatkiem w kuchni są zioła. Sól powoduje zatrzymywanie wody w organizmie, co nie jest nam na rękę. Spróbujmy ją zatem ograniczyć.
Do zdrowych posiłków warto dołączyć uprawianie sportu. Możemy na początek zacząć od spacerów w dość szybkim tempie, wraz z polepszeniem się kondycji możemy zacząć biegać. Jeśli nie lubimy tego typu sportów, to możemy zapisać się na basen czy aerobik. Tak by nasza aktywność fizyczna była jak największa. Ćwiczenia możemy wykonywać codziennie po godzinie czasu. Jeśli zapiszemy się na siłownie czy basen warto by nasz organizm miał czas na regenerację więc zajęcia powinny odbywać się 2-3 razy w tygodniu.

25 kamila-okulska Kobieta, 28 lat, Lublin
famme

famme

Witam
Pierwsza i kluczowa sprawa to dietetyk. Ja próbowałam wielu diet ale bez efektów. Dopiero po konsultacji ze specjalistą i uzyskaniu konkretnych porad udało mi się schudnąć. Doradca żywieniowy zadał mi masę pytań, prześwietlił moje zdrowie, nawyki i dopiero dostosował indywidualną dietę. Pani podeszła do mojego problemu bardzo profesjonalnie i widać, że jest to osoba, która lubi to co robi. Jestem bardzo zadowolona z efektów i z czystym sumieniem mogę polecić Panią dietetyk przyjmującą w Instytucie Dermamed we Wrocławiu :) Życzę skutecznej walki ze zbędnymi kilogramami :)

90636 famme Kobieta, 29 lat, Wrocław
~Jestesciedziwne

~Jestesciedziwne

Nie gadajcie ciagle o efekcie jojo kurde dziewczyna na pewno o tym wie najakiekolwiek fora się nie wejdzie wszędzie tylko jojo jojo jojo kurde ona nie chce słuchać waszych "złotych rad" o efekcie jojo demotywujecie ja tylko. Jak nie wiecie jak schudnąć to nie komentujcie bo pewnie same jesteście grube i nie macie motywacji !

~Nefrete

~Nefrete

No tak odezwała się piękna i szczupła. Jak chcesz po hejtować to może gdzie indziej się wyżyj.

~hall241

~hall241

Z bieganiem trzeba mieć dużo cierpliwości. Dobrze, że lubisz spacery. Na każdym staraj się podbiegać aż do zmęczenia, odpocznij, po czym rób to ponownie klika razy podczas spaceru. Zobaczysz, że z czasem coraz dłużej będziesz w stanie wytrzymywać i coraz rzadziej odpoczywać. Do tego musisz zdyscyplinować dietę, nie musi to być od razu drakońska dieta 700 kcal/dzień. Wystarczy wyrzucić słodycze i wogóle cukier. Może zastąp normalne pieczywo chrupkim. Do tego wszystkiego bardzo dobrze jest zastosować suplement diety, który zwiększy efektywność ćwiczeń i diety. Ja mogę polecić zielona kawę. Stosuję ja od jakiegoś czasu z dobrymi efektami. Pozdrawiam.

Maszka

Maszka

Zawsze najlepszą dietą jest ruch ale można sobie pomóc odpowiednimi środkami. Firma "Genoscope" wyprodukowała wartościowy preparat odżywczy z czynnikami wzrostu dla osób, które pracują nad swoją sylwetką.
Zobacz sobie ich stronkę na FB
https://www.facebook.com/ColostrumImmune

101324 maszka Kobieta, 40 lat, warszawa
~nika8

~nika8

Witam!
Przez 2 miesiące schudłam 10 kg! Bez wielkich wyrzeczeń jedząc do syta, ale według zasad podanych w książce pani dr Jadwigi Kempisty "Leczenie żywieniem".
W książce pani dr opisuje zasady prawidłowego odżywiania się, opierając się na swej 40 letniej praktyce. Autorka twórczo wykorzystuje doświadczenia z zakresu zdrowego żywienia oraz lecznictwa pochodzące z rozmaitych kultur, między innymi chińskiej, żydowskiej, staropolskiej, łącząc je wszystkie z najnowszymi osiągnięciami medycyny molekularnej.
Gorąco polecam, bo oprócz tego, że schudłam, to poprawił się mój wygląd, zdrowie i samopoczucie :)

~Zdrówko1

~Zdrówko1

Generalnie to zawsze najlepszymwyjściem jest dietetyk, bo się na tym zna, jak nikt inny :P i może indywidualnie dobrac co trzeba. Ja jkorzystam z diety na miarę i jst bardzo okej. Wystarczy poszukać w google.

~Majdyn89

~Majdyn89

dieta owsiana jest dobra wzbogacona w blonnik owsiany od gal, daje dobre efekty, zmniejsza apetyt a przede wszystkim nie szkodzi organizmowi.

Zamknij

Wypełnij swoje dane

Ryzyko schorzeń często zależne jest od płci, wieku i wykonywanego zawodu

Wiek determinuje zarówno ryzyko schorzeń, jak i rodzaj leczenia

Dzięki informacji o Twojej lokalizacji i ubezpieczeniu, będziemy mogli zaproponować Ci najlepszych specjalistów i kliniki zajmujące się Twoim problemem

-

Dane kontaktowe potrzebne są nam do powiadomienia Cię o odpowiedziach specjalistów

Akceptuję regulamin zadawania pytań.
Cofnij