Skocz do zawartości
Forum

Odklejanie siatkówki i jaskra


Gość krystian7e

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krystian7e

Zastanawiam się, czy można jakoś zapobiec odklejaniu się siatkówki. Ostatnio dowiedziałem się, że przy wadzie -4 może się odkleić, a mój wzrok ciagle się pogarsza. Teraz mam -2,5. Ale jeszez rok temu miałem -2. Słyszałem też rozmowę kobiet w autobusie, które mówiły coś o jaskrze. Czy ja też mogę to mieć? Pracuję jako informatyk i muszę dobrze widzieć. A może to wszystko przez siedzenie przed komputerem? Proszę o szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza

Witaj!
Odklejenie siatkówki od tkanki położonej z tyłu gałki ocznej prowadzi do pozbawienia jej dopływu krwi. Aby zapobiec nieodwracalnej utracie wzroku interwencja lekarska polega na jak najszybszym umiejscowieniu siatkówki z powrotem na podłożu.
Takie odwarstwienia klasyfikujemy jako samoistne - najczęściej przy dużej krótkowzroczności oraz jako wtórne – w wyniku urazu gałki ocznej, z powodu guzów naczyniówki, rzadziej – przy zakażeniach pasożytniczych.
Jaskra to zaś choroba, która doprowadza do trwałego uszkodzenia nerwu wzrokowego. Jej przyczyną jest wzrost ciśnienia śródgałkowego. By zweryfikować czy choruje Pan na jaskrę konieczna jest wizyta u okulisty, który wykona odpowiednie badania.
Pańska praca, choć obciąża narząd wzroku nie musi być absolutnie przeciwwskazana. Wystarczy, że będzie się Pan często kontrolował u okulisty i pamiętał o jego zaleceniach.

Odnośnik do komentarza
Gość maksymilian0

Hej,