Skocz do zawartości
Forum

Bolące i swędzące oczy od komputera


Gość dariusz1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Jestem informatykiem i spędzam 8 godzin przed komputerem w pracy. Potem, gdy wracam do domu, włączam laptopa i spędzam przy nim kolejnych kilka godzin. Od pewnego czasu bardzo bolą mnie oczy. Odczuwam przykre zwędzenie i często muszę je pocierać.

Zastanawiam się czy powinienem udać się do okulisty, żeby przebadać wzrok? A może wystarczą jakieś zwykłe krople albo okłady ziołowe na oczy?

Odnośnik do komentarza

Myślę, że badanie wzroku zawsze się przyda. Nawet jeśli wydaje ci się, że widzisz dobrze, może okazać się, że masz wadę. Powinieneś pójść do okulisty zwłaszcza jeżeli dawno go nie odwiedzałeś. Krople do oczu można kupić bez recepty, ale zawsze lepiej jeśli to lekarz zdecyduje czego potrzebujesz. A przede wszystkim to radziłabym dać oczom trochę wypocząć. Przecież tyle godzin przed komputerem jest dla nich zabójcze.

Odnośnik do komentarza
Gość władysława1

Hej,
Oczywiście, że powinieneś udać się do okulisty. Też pracuję przy komputerze, czasami ok. 10 godzin. Są specjalne krople na zmęczone oczy, dostępne bez recepty. Istnieją też okulary do komputera, które chronią przed negatywnym oddziałowywaniem komuputera. Z pewnością, powinieneś iść do okulisty. On postawi diagnozę i zdecyduje, czy powinieneś nosić okulary. Bez obaw! Zadbaj o dietę dla Twoich oczu, witaminy z grupy B i witamina A są niezbędne dla zdrowych oczu. Jedz produkty bogate w witaminy, a wzmocnisz nimi wzrok.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Witaj,
Ja też pracuję przy komputerze cały dzień. Przed rozpoczęciem pracy miałem robione badania ogólne, w tym okulistyczne i wyszła mi niewielka wada wzroku: -1. Kupiłem więc okulary od razu z antyrefleksem, bo wiedziałem, że będę pracował przy komputerze. Wkładam je zawsze do pracy i rzadko bolą mnie oczy. A poznałem różnicę, kiedy raz zapomniałem okularów i przez 8 godzin pracowałem bez nich, wtedy faktycznie oczy były bardzo zmęczone.