Skocz do zawartości
Forum

Jak dbać o siebie chorując na bulimię?


Gość olga92

Rekomendowane odpowiedzi

Choruje na anoreksje/bulimie od ponad 8 lat. Od ok 3 miesiecy widze znaczna poprawe , oczywiscie przychodzi ona stopniowo, małymi krokami ale mimo moich fatalnych nawyków żywieniowych zaczynam dostrzegać otaczające mnie życie :) Oczywiscie jestem pod stala opieka lekarza i psychologa.
Mam pytanie moze wydac sie niewłasciwe, poniewaz dotyczy jedynie "zapobiegania" pewnym skutkom choroby, jednak bardzo prosiłabym o jakas odpowiedz w mojej sprawie.
Moja choroba polega na okresowym głodzeniu i epizodach objadania/ wymiotowania. Teraz sie nie głodze jednak moge szczerze powiedziec ze najwiekszym problemem aktualnie stanowi dla mnie kompulsywne jedzenie... no i w efekcie wymioty.... wezmy pod uwage ze po tych latach choroby moje napady moga osiagnac nawet do 10-20000 kcal/ dzien. Oczywiscie na dzien dzisiejszy ilosc jedzenia sie zmniejszyła, wymioty rownie 1/ dzien ( to mój osobisty sukces :)) Moje pytanie brzmi. Jak moge dbac o siebie w trakcie zmagania sie z objawami. Boje sie o swoje zeby, w koncu kwasy robia swoje. Wiem ze rozwiazaniem problemu jest terapia rozmowa, odczuwanie, zycie... jednak wiem ze potrzebuje na to wszystko czasu... ale boje sie ze kiedy juz uda mi sie z tym okropienstwem skonczyc... zostane bez zebow, włosów... Prosze pomóżcie mi. Jak najlepiej sie nawadniac. Jak dbac o tak juz zniszczone zeby włosy skóre. Bardzo chce zyc... i chciałabym, by w momencie kiedy ten koszmar sie skonczy.... chciałabym być jeszcze chociaz troche ładna. Pozdrawiam. Olga

Odnośnik do komentarza

Witam!
Na podstawie opisu trudno stwierdzić jak daleko posunięte jest uszkodzenie zębów. W celu oceny stanu jamy ustnej powinna Pani udać się do stomatologa. Lekarz zaproponuje odpowiednie leczenie oraz podpowie jak właściwie dbać o jamę ustną. W celu uzupełnienia niedoborów mających wpływ na skórę i paznokcie proszę zastosować odpowiednie doustne suplementy diety.