Skocz do zawartości
Forum

Cukrzyca a sport


Gość kamudre

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno wykryto u mnie cukrzyce I stopnia. Jako że większość mojego życia uprawiałem sport mam pytanie czy teraz muszę zaprzestać czynności dotąd wykonywanych? Czy też może są jakieś ograniczenia dla nas jeśli chodzi o uprawianie sportu?

Odnośnik do komentarza

Nie rezygnuj z aktywności fizycznej, jeśli przyjmujesz insulinę, naucz się dostosowywać dawkę leku i ilość spożytego posiłku do planowanego wysiłku. Po treningu zjedz owoc lub małą kanapkę, Miej pod ręką wodę niegazowaną. Uważaj na niedocukrzenia, poczytaj o tej chorobie. Poznaj ją ,poznaj potrzeby swojego organizmu, dbaj o siebie jak o ukochaną osobę, nie daj się zaskoczyć. Piszę ci o tym,bo choruję od 11 lat, przyjmuję 4 dawki insuliny, jestem dla siebie lekarzem, a mój lekarz jest moim doradcą, tak mówi mój lekarz, w cukrzycy jedzenie leczy lub szkodzi. Przyłóż się do poznania problemu. Weź z apteki opaskę na rękę, gdy stracisz przytomność osoba, która cię znajdzie będzie mogła ci pomóc. Powiedz swoim znajomym o chorobie. Pozdrawiam cię i zachęcam do rzetelności w wykonywaniu pomiarów cukru i w przestrzeganiu diety, jeśli skłamiesz to zawsze samego siebie. Ja przez 11 lat chorowania nigdy nie straciłam przytomności z powodu niedocukrzenia. Noś przy sobie glukozę w tabletkach, bo gdy spadnie ci cukier ona pozwoli ci jeszcze przez 15 min trzymać się dobrze, a to wystarczy żeby coś zjeść i wypić, Niedocukrzenia mogą też występować wtedy gdy nie jesteś głodny, a to dlatego że np; wcześniej wykonałeś zbyt intensywny wysiłek fizyczny. Leczenie tej choroby jest wielopoziomowe i musisz się wielu rzeczy nauczyć,myślę, że nabierzesz wprawy, trzymaj się ciepło.

Odnośnik do komentarza
Gość agnieszka4

Nie wolno w żadnym wypadku rezygnować ci z aktywnego trybu życia. Wysiłek fizyczny jest dobry na wszystko, a w szczególności w naszym przypadku. Poczytaj sobie o ludziach z pasją, warto ich naśladować.

Odnośnik do komentarza