Skocz do zawartości
Forum

Opiłki metalu w oku


Gość Maccabra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam 20 lat, pracuję w branży montażu przemysłowego/monter konstrukcji stalowych, aktualnie przebywam w hiszpanii. Mój problem zaczął się tydzień temu, w wtorek/środę. Ciało obce (prawdopodobnie gorący wiór stali nierdzewnej) wpadło mi w lewe jak i prawe oko. Pech chciał, że akurat wtedy nie założyłem okularów. Prawe oko jakoś dało sobię radę i to coś wypadło samo. Gorzej z lewym, na drugi dzień zauważyłem czarną kropkę tuż obok źrenicy, a z niej wychodzące krwinki. Jednak bólu ani dyskomfortu mrugania nie czułem. W środę wybrałem się na pogotowie. W pierwszym ośrodku kobieta dokładnie wypłukała mi oko dużą ilością wody i odesłała do innego ośrodka pogotowia. Na drugim pielęgniarze napuścili kropli i zaczeli mi próbować wyjmować jakimś twardym narzędziem (typu wacik do uszu) - 15 minut strasznej męki, nic z tego. W końcu pojechałem do dużego szpitala, tam trafiłem na dyżur okulistyczny - tak mi się przynajmniej wydaje. Zostałem przyjęty, zasiadłem do sprzętu z taką lunetą i po 5 minutach opiłek został wyjęty za pomocą igły. Krople, maść, gaza i zaklejone oko do soboty. Na drugi dzień opatrunek zdjąlem, wszystko wydawało się w porządku, oko zaczynało bieleć. W poniedziałek wróciłem do pracy. I nie wiem gdzie i jak ale coś znów mi wpadło lub nie zostało wyciągniete poprzednio. Zauważyłem kropkę i krwinki w innym miejscu, pod dolną powieką. Dokuczało mi pieczenie oka, ale nie aż tak bardzo przeszkadzające. Wczoraj (czwartek) wybrałem się do tego samego szpitala. Zasiadłem przed tym "mikroskopem" i po minucie facet powiedział, że jeszcze mam coś wbite, wziął igłe i wyjął. Od razu kazałem sobie obejrzeć drugie oko, obejrzał jasnym światłem jak i niebieskim, również pod górną powieką. Dodam, że zaraz po zabiegu praktycznie nic nie widziałem, chyba oślepiła mnie ta lampa przy tym urządzeniu. Krople, maść, opatrunek do dziś rano plus tym razem dano mi tą maść (Tobrex 3,5g produce