Skocz do zawartości
Forum

Mam wrażenie, że słyszę głosy


Gość ma...at

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 23 lata i jestem studentką psychologii... Jak na ironię, nie wiem, co się ze mną ostanio dzieje... Zaczeło się od tego, że nie mogłam zasnąć... Czułam duży lęk i nie wiedziałam dlaczego. Zaczęłam nawet mówić do siebie, co wcześniej też mi się przytrafiało (czasem nie widzę w tym nic złego). Czuję się dziwnie, mam problemy z koncentracją, braknie mi słów, nie umiem siedzieć sama w pomieszczeniu, bo nachodzą mnie dziwne myśli... Mam ochotę się skrzywdzić, np. podrapać po twarzy... Jestem bardzo drażliwa i wszystko mnie irytuje... Od paru miesięcy mam nowego chłopaka i przy nim naprawdę jestem szczęśliwa... Wcześniej takich stanów nie miałam... Zastanawiam się, czy jak myślę o czymś, np. przed snem, to słyszę swój głos w głowie, ale nie taki jak w schizofrenii, tzn. który mi coś rozkazuje, czy jakiś inny głos, który mowi mi, co mam robić,,, Tylko po prostu swój głos w postaci myśli. Ostatnio zastanawiałam się, czy jest to normalne... Proszę o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Mam mały problem. Mój brat ma 11 lat i od 2 klasy podstawówki co jakiś czas słyszy głosy. Nie są to przyjazne ani przyjemne komentarze, zazwyczaj jest to coś typu: "Bój się" czy "idź tam" a nieraz są to krzyki. Ma on również stany lękowe i złudzenia wizualne. Martwię się o niego i nie wiem czy może to mieć podłoże psychologiczne. Proszę o odpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Gość Lekarz Jan Karol Cichecki
Witam,
zaciekawił mnie Pani/Pana wpis. Nie wiem, co rozumie Pani/ Pan pod pojęciem "obsesja demoniczna". Nie rozumiem tym bardziej, że takie pojęcie w medycynie nie funkcjonuje. Myślę jednak, że skoro wypowiada się Pani/Pan jako swego rodzaju ekspert to warto byłoby się przedstawić, podać swoje wykształcenie lub doświadczenie zawodowe.