Skocz do zawartości
Forum

Interpretacja wyniku badania krwi przy niskim poziomie płytek krwi


Gość rafael1790

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rafael1790

Witam. Czy mógłby mi ktoś zinterpretowac wyniki badan krwi? Ale bardziej szczegółowo, bo do tego, że mam małopłytkowość i w ogóle problemy z płytkami krwi to wiem. Ale bardziej chodzi mi o możliwą przyczynę takiego stanu rzeczy (niedobory żelaza, wit. B12, kwasu foliowego czy jakieś bardziej niebezpieczne przyczyny).
Badania mam robione z powodu podejrzenia zapalenia jądra(najądrza?) - od jakiegoś czasu czuję lekki dyskomfort, czasem lekkie tępe bóle. Ponadto miewam czasem bóle brzucha (ciężko powiedziec czy to ból promieniujący od jądra czy jakieś stany zapalne jelit, żołądka wynikające z picia alkoholu(jestem studentem więc wiadomo ocb). Dodam, że miesiąc temu mialem też robioną morfologię z powodu długiego kataru (podejrzenie alergii, dopiero idę do alergologa za 2 tyg.) i miałem wtedy wynik płytek krwi równy 125! A 3 inne wyniki (niestety nie pamiętam jakie) również poza normą.
A więc oto wyniki:

Leukocyty 4,9 NORMA 4,0-10,0
Erytrocyty 4,6 4,2-6,0
Hemoglobina 15,2 14-18
Hematokryt 42 40-54
MCV 91 80-99
MCH 33 27-35
MCHC 36 32-37
Plytki krwi 102 !!! (oznaczano dwukrotnie) 140-440
Limfocyty 39 20-45
Inne(Eo,Bazo,Mono)% 15 3-14 !
Neutrofile % 46 40-70
Limfocyty # 1,9 1,4-35
Inne(Eo,Bazo,Mono)# 0,8 0,3-1,5
Neutrofile # 2,20 2,5-7
RDW-CV 13% nie podano normy
PDW 21 fl nie podano
MPV 14,01 fl nie podano
P-LCR 56% !!!!! 13-43
LDH 145 125-243
CRP 0,02 0-0,5
beta-HCG <1,20 max 5(min nie podano)<br />
Prosiłbym o jakiekolwiek rady oprócz tego, że mam iść do lekarza. Oczywiście pójdę, ale chciałbym się juz teraz dowiedzieć czegoś więcej, bo jestem trochę przerażony.

Odnośnik do komentarza