Skocz do zawartości
Forum

Pogorszenie się wzroku przy sztucznym oświetleniu


Gość fo...ul

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 30 lat i nigdy nie nosiłem okularów. Jestem programistą i minimum 8 godzin dziennie spędzam przed komputerem. Od kilku miesięcy zauważyłem u siebie pogorszenie wzroku. Praktycznie wszystko oddalone o 3 metry i dalej widzę rozmyte, nieostre. Byłem u okulisty i miałem robione badania (m.in. dna oka) i nie wykazały one żadnych wad. Okulista stwierdził, że mogę mieć maksymalnie -0,25 ale nie ma powodu nosić okularów. Problem w tym że ja naprawdę słabo widzę i jest to coraz bardziej niekomfortowe. Dodatkowo pojawiły się bóle głowy. Czasami nawet jakieś ogromne napisy na banerach reklamowych oddalone ode mnie o kilka metrów są dla mnie bardzo rozmyte. Czuję się jakbym miał -3 a nie te ewentualne -0,25. Czy może być jakiś inny powód tak słabego widzenia?
Dodam, że w przeszłości (3 lata temu) miałem identyczny problem, który trwał parę miesięcy. Pracowałem wtedy w sztucznie oświetlonym pomieszczeniu. Problemy jednak znikły gdy zmieniłem pracę.
Od 6 miesięcy znowu pracuje w biurze ze sztucznym oświetleniem. Staram się przestrzegać higieny pracy przy komputerze: częste przerwy, patrzenie w dal, zmuszanie się do częstszego mrugania, krople nawilżające, dużo światła (niestety sztucznego). Nic nie pomaga.
Czy przyczyną rozmytego widzenia może być brak naturalnego światła w biurze? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Gość ZielonaHerbata