Skocz do zawartości
Forum

Uzależnienie od Facebooka


Gość dwx_23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
mam 23 lata jestem młoda kobietą, studiuję.
Mam problem - uzależnienie od facebooka. Niestety dopadło mnie. Nie wiem jak sobie z tym poradzić. Gdy jestem w domu cały czas mam włączony fb. Śledzę na bieżąco wpisy swoich znajomych, lajkuję, komentuję,w rzucam dużo zdjęć i muzyki na swoją tablicę. Ostatnio zauważyłam, że przesiaduje przed kompem nie robiąc nic tylko chodzac po profilach. Marnuje swój czas. próbowałam nie włączać komputera a jak już to nie fb ale nie umiem. Ostatni osprzątałam i łapałam się na tym że nie moge sie skupic tylko stoje i sie patrze w wylaczony komp. Nawet jak cos robie musi byc właczony. Przeraza mnie to. Chciałam usunac konto z fb ale nie umiem tego zrobic bo tam rozmawiam ze znajomymi i patrze co u nich. Chcialabym to po prostu ograniczyc, ale jak?

Odnośnik do komentarza

Niestety uzależnienie od Internetu w tym od portali społecznościowych, takich jak np. Facebook, to praktycznie choroba naszych lat. Ja zawsze uważałam, że net jest dla ludzi silnych psychicznie, bo osoby słabe w nim zginą w nim psychicznie - albo trafią na niewłaściwych ludzi i zagrożą swojemu życiu, samopoczuciu itp. albo po prostu uzaleznią się nie tylko od gier itp ale chociażby od bloga, stron i od całego bagażu jakim jest życie w sieci. No i do tego dochodzi brak dystansu gdy przeżywa się wszystko co wypisują inni. Ja uważam, że fajną metodą jest metoda konkretna czyli usuwam facebooka i po sprawie. Ale jeśli nie umiesz zrobić tego za 1 zamachem, rozłóż na 2 etapy: usuń wszystko z facebooka zdjęcia, opisy, to co wstawiasz na os czasu aby fb był pusty i nie pisz nic. Zaglądaj raz dziennie np na godzine max. Po 2 tygodniach usun konto. Lepiej utrzymywac kontakt "w realu" niż w necie, po co Ci 500 znajomych na fb skoro z kwiatkiem w dniu urodzin nikt nie przyjdzie.

http://www.ticker.7910.org/an1cMls0g411100MTAwNDcxNGx8MzU1NjZqbGF8aW4gbG92ZQ.gif

Odnośnik do komentarza