Skocz do zawartości
Forum

Praca magisterska z zakresu psychologii-pytania


Gość neurostudent

Rekomendowane odpowiedzi

Gość neurostudent

Witam

Postanowiłam tutaj napisać z nadzieją, że ktoś kompetentny mi odpowie, najlepiej ktoś kto sam pisał pracę magisterską z psychologii lub podobnych dziedzin.
Więc tak. Studiuję na kierunku neurobiologia i mamy właśnie wybór tematów prac magisterskich. Tak się złożyło, że żaden z proponowanych tematów mi nie odpowiadał (za dużo o zwierzętach, za mało o ludziach), więc postanowiłam, że takową prace napiszę na innym wydziale, co jest u nas możliwe. Wybrałam psychologię, ponieważ co tu dużo ukrywać- to mnie najbardziej interesuje, a w połączeniu z funkcjonowaniem układu nerwowego to już wgl. bajka. Wcześniejszą pracę licencjacką pisałam na temat osobowości psychopatycznej i sądzę, że mogłabym ten temat kontynuować dalej. Oczywiście nie mogę pisać o samej psychopatii, gdyż po pierwsze jako student (i to nawet nie psychologii) nie mam dostępu do takich osób, po drugie, nie mam również uprawnień do diagnozowania kogokolwiek. Myślałam raczej nad czymś w stylu badania zależności między poziomem pobudzenia (tętno, reakcje skórne itp.), a nasileniem cech psychopatycznych u jakiejś wybranej grupy np. studentów. I tu właśnie pojawia się problem, a raczej pytania, bo ja zorientowana w części empirycznej nie jestem wcale,a porywać się na coś, czego nie będę w stanie wykonać ze względów czasowych i możliwości np. uczelni też nie chcę.
1. Jeśli ktoś bada jakąś grupę w tego typu pracy, to jak duża musi ona być, żeby badanie było wiarygodne?
2. Czy studenci mają dostęp do jakichkolwiek testów psychologicznych, czy mogą używać ich w swojej pracy? Wybierając swój temat będę zmuszona czegoś użyć. Myślałam nad jakimś kwestionariuszem samoopisowym.

Właściwie na razie tylko te dwie kwestie mnie interesują. Byłabym wdzięczna za każdą pomoc :)

Odnośnik do komentarza