Skocz do zawartości
Forum

Opieka nad chorą psychicznie matką,a problemy emocjonalne


Gość agora24

Rekomendowane odpowiedzi

Mieszkam i zajmuję sie chorą psychicznie matką. Pracuję oraz studiuję zaocznie, ojciec nie żyje, nie mam prócz matki żadnej rodziny. Problem polega na tym, ze ostatniozaczynam ja sama czuć się źle psychicznie, poprzez nieprzewidywalność emocji i zachowań u mamy. Przestałam sobie radzić na studiach, sesja się zaczyna, a ja nie potrafię się skoncentrować na nauce, nie zaczęłam sie nawet uczyć, czuję się jakoś psychicznie zmęczona, nie sypiam, mam jakies lęki, obniżenie nastroju. Przez tyle lat zajmowałam sie mamą i nie było takich problemów, a teraz sama nie potrafię sobie poradzić ze sobą. BYłam u psychiatry nawet, przepisała mi tylko leki antydepresyjne, po których nawet nie byłam w stanie do pracy chodzić, więc odłożyłam je. Mama nie ma żadnej renty, poniewaz nigdy nie pracowała, ojciec nie żyje, nie pamiętam go nawet. Co zrobić, by mimo sytuacji czuć sie lepiej psychicznie?

Odnośnik do komentarza

Nie widzę sposobu na poprawienie Ci nastroju,wręcz przeciwnie ,ta opieka Cię przerasta,psychika "siada" i będzie coraz gorzej.
Jakimś wyjściem byłoby osobne mieszkanie.Musisz zadbać o siebie ,bo nie długo obydwie będziecie wymagały opieki:P

Jeśli mama nie pracowała,to jak nie ma renty po mężu to może da się załatwić rentę socjalną.

Szanuj zdanie innych...

Odnośnik do komentarza

Po prostu jesteś przemęczona.
Praca, studia, opieka nad mamą, to wszystko cię przerosło. Nie oznacza to, że masz się poddać, zrezygnować.
Postaraj się jednak znaleźć odrobinę czasu tylko dla siebie.
Może zwykły spacer, najlepiej gdzieś w parku, gdzie są drzewa, ale i kawałek drogi z pracy, do domu też by ci dobrze zrobił. Ważne, byś w tym czasie skupiła się na przyrodzie, na chmurkach, słoneczku czy drzewie.
Po prostu przestań myśleć o kłopotach, myśl o tym, że się odprężasz i relaksujesz.