Skocz do zawartości
Forum

Pijący rodzice


Gość kmer

Rekomendowane odpowiedzi

Moi rodzice od 10 lat piją. Mam 17 letnią siostrę, sama studiuję. nie ma w domu awantur, ale za to są kłótnie, ciche dni, wieczny brak pieniedzy, nawet zaraz po wyplacie ojca, moja siostra odreagowuje to co dzieje sie w domu na swoj sposób - piję, pali, problemy w szkole, kradzieze, zaczyna rozrabiac, zadaje sie z swiadkiem przestepczym, wychodzi z domu i nie wraca itp. i tak juz od jakis 3 lat. a rodzice nie sa w stanie sie nia zajac, zostawili ja sama sobie. ja teraz mieszkam poza domem, w miescie gdzie studiuje, ale w domu jest tak, ze nie mam ochoty do niego wracac na weekendy. codziennie chodza pijani, mama czesto zrywa sie z pracy, ojciec jakos daje rade do swojej chodzic, widac juz po nich, ze sa chorzy, ciagle pozyczaja pieniadze, szukaja kogos do kieliszka, pojawiaja sie zaniki pamieci, problemy zdrowotne z układem trawiennym, mama ma jakby depresję i bezsenność. wiele lat probowalam ich namowic na leczenie. ale twierdza, ze nie maja problemu, ze pija by zapomniec o klopotach i ze nad tym panuja. a to nieprawda, to ich pochlonelo. chciałabym ich zgłosić na leczenie. czy mogę to zrobić bez ich zgody? jak i gdzie? do kogo zwrócić się o pomoc? proszę o pomoc. to juz mnie przerosło...

Odnośnik do komentarza

Niestety nie możesz zmusić siłą rodziców do podjęcia leczenia. Alkoholizm leczy się za pomocą psychoterapii, która niestety nie może być skuteczna, jeśli ktoś nie wykazuje chęci współpracy z terapeutą. Jedyne co możesz zrobić to stale rozmawiać z rodzicami i próbować ich uświadomić, że mają poważny problem. Staraj się też dużo rozmawiać z siostrą. Jak skończy szkołę, namawiaj ją, by wyprowadziła od rodziców i nie żyła dłużej w patologicznym świcie. Może również namów ją na wizytę u psychologa.

Odnośnik do komentarza