Skocz do zawartości
Forum

kłopoty szkolne


Gość -mamdosc-

Rekomendowane odpowiedzi

Gość -mamdosc-

Witam. Ma 16 lat. Jestem w pierwszej klasie technikum. Uczę się w mieście 50 km od domu. Z początku mieszkałam w internacie, bo połączenia autobusowe są złe. W internacie było ciężko. Z początku trafiłam na nieciekawe "koleżanki" i zmieniłam pokój, myśląc, że problem się rozwiąże. Niestety tak nie było. Pomimo przeprowadzki do innego pokoju nadal czułam się źle. Gdy miałam w poniedziałek jechać do szkoły w niedzielę wieczorem po prostu zaczynałam płakać. Poniedziałek był najgorszy... Zajeżdżałam do szkoły z czerwonymi oczami i czasami od płaczu źle się czułam. Nie mogłam się opanować. Od września piłam tabletki uspokajające ( ziołowe, żeby nie faszerować się od razu chemią). Na początku grudnia podjęłam ostateczną decyzję - rezygnuję z internatu. Teraz będę mieszkać na stancji. Jeszcze się tam nie wprowadziłam, a już się zastanawiam czy dam radę, czy będzie mi tam dobrze. Boję się, że tam będzie tak samo jak w internacie ( chodzi mi o moją reakcję na poniedziałki)... Jest mi bardzo ciężko... Przez to potrafię czasami płakać godzinami w poduszkę, praktycznie bez konkretnego powodu... Zauważyłam, że jestem bardziej nerwowa i nie trzeba mi wiele, żebym płakała... Czy jakoś mogę sobie pomóc?

Odnośnik do komentarza

Hej.
Niestety syndrom poniedziałku dobija wiele osób.
Ty dodatkowo wyfrunęłaś z gniazda rodzinnego i ten czas aklimatyzacji w pierwszym roku może być bardzo ciężki.
Jeśli to nie koleżanki były problemem, a tylko zmiana w życiu, to stancja niewiele pomoże na te Twoje poniedziałkowe strachy.
Trudno cokolwiek doradzić. Może spróbuj się z kimś zaprzyjaźnić. Utożsamić miejsce z czymś miłym, z czymś do czego chcesz wracać. Jakieś dodatkowe zajęcia pozaszkolne?

Rozdzierający jak tygrysa pazur
antylopy plecy
jest smutek człowieczy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto