Forum Psychologia

Omamy i urojenia a alkoholizm

~Aimee

~Aimee

Witam serdecznie, mam 22 lata, zwracam się z prośbą o podanie potencjalnej przyczyny niepokojących objawów mojego partnera (24 l.). Jestem z nim w związku 4 lata, lecz od 1,5 roku zaobserwowałam niepokojące zachowanie u mojego chłopaka podczas upojenia alkoholowego. Polega ono na tym, że gdy wypije zbyt dużą ilość napojów wyskokowych występują u niego urojenia - mówi o rzeczach totalnie abstrakcyjnych, czasami ich tekst jest efektem wcześniej obejrzanego filmu, do którego nawiązuje, czasami są to zaburzenia rzeczywistości. Ostatnim takim przypadkiem było wmawianie mi, że muszę ukryć się w bunkrze żeby nie stała mi się krzywda, ponieważ "stanie się coś bardzo złego", a że on jest "wybrańcem" to musi stawić tej sytuacji czoło. Kiedyś też uważał, że bierze udział w badaniach nad awatarami. Nie pozwalał sobie wtedy opatrzyć rany na czole, ( która była skutkiem zderzenia się z jakimś kantem) ponieważ wg niego miało go to pozbawić mocy. Na razie takie sytuacje były trzy, skąd jedna w rocznym odstępstwie czasowym. Nie potrafię określić jak często pije mój partner, ponieważ nie mieszkamy razem, lecz wiem, że dosyć często, aczkolwiek nie codziennie. Obydwoje martwimy się, że to coś poważnego, dlatego proszę coś więcej na ten temat powiedzieć.

Odpowiedzi znajdują się poniżej

~dariusz1

~dariusz1

Radzę uważniej przyglądnąć się partnerowi. To co piszesz jest niepokojące. Skoro oboje się martwicie, poproś go o odwiedzenie lekarza lub psychologa. A czy to upojenie alkoholowe, które się dość często zdarza jest duże? Czy partner potrafi powiedzieć stop, kiedy pije?

Natalia Bator

Natalia Bator

Twój chłopak ma bardzo poważny problem i zdecydowanie powinien zgłosić się do psychiatry i całkowicie zrezygnować z alkoholu. Zaburzenia świadomości, omamy, halucynacje, a do tego objawy, których mogłaś nie zauważyć, np. drżenie ciała czy lęki, mogą wskazywać na majaczenie alkoholowe, czyli delirium tremens. Nie można tego bagatelizować, ponieważ może to doprowadzić do padaczki alkoholowej. Symptomy delirium tremens ujawniają się zwykle do kilku dni od przestania picia. Jeśli więc podejrzewasz, że to może być to, Twój partner koniecznie powinien zgłosić się do psychiatry i jeśli lekarz zdiagnozuje u niego te zaburzenie, może być konieczne leczenie w szpitalu psychiatrycznym. Do czasu wizyty u psychiatry musisz porozmawiać z partnerem, powiedzieć, że martwisz się o jego zdrowie i że nie powinien pić, dopóki specjalista nie określi co mu dolega i nie zaproponuje formy leczenia. Więcej na temat halucynacji alkoholowych przeczytasz pod tym linkiem:
Halucynacje alkoholowe
Pamiętaj, że wizyta u specjalisty jest w tej sytuacji konieczna i nie warto odkładać jej w czasie. Powodzenia!

26 natalia-bator Kobieta, 27 lat, Lublin
PawiePiórko

PawiePiórko

Skoro ma takie odloty to nieźle musi pić. moim zdaniem powinnaś go zaciągnąć do lekarza specjalisty, bo moze coś mu się robi w łowie..

--

Nie możemy być odporni na ból, jeśli mamy coś, co żal by nam było utracić

287 pawiepiorko Kobieta, 28 lat, Lublin
~Złośliwa

~Złośliwa

a czy często mu się to zdarza, znaczy za każdym razem, kiedy jest pijany?