Skocz do zawartości
Forum

Strach przed chorobą bliskich


Tido

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, mam problem z paraliżującym strachem przed chorobami bliskich.Kilka lat temu moja obsesyjna podejrzliwość pozwoliła wychwycić raka u mojego ojca,co uratowało mu życie,ale od tego czasu brzemię odpowiedzialności za ojca i innych bliskich powoduje,że przed wszystkimi badaniami kontrolnymi jestem sparaliżowany strachem,a w razie jakichś nawet niewielkich odchyleń w wynikach po prostu panikuję i zarażam paniką innych.Sam jestem lekarzem i widzę,że ojciec polega głównie na mnie,ale już nie daję rady... Boję się,że coś mi umknie,nie do końca ufam lekarzom,których ojciec czasem odwiedza. Paradoksalnie jednak od pewnego czasu mój strach przed wynikami jego badań sprawia,że mniej lub bardziej świadomie nie naciskam go na ich wykonywanie. A to może być ryzykowne,bo ojciec sam nie wykazuje żadnej inicjatywy w zakresie swojego zdrowia- wie,że syn doktor o wszystkim myśli. Nie chodzi do swojego lekarza rodzinnego,bo po co...Gdy już zrobi te badania i okazuje się,że wyniki są ok,ja mam kilka tygodni spokoju. Mam fajną żonę i dzieci,ale widzę,że ta obsesja zaczyna coraz bardziej wpływać na moje i ich życie. Od 1.5 roku dołączyła się bezsenność.
Prawdę mówiąc,nie wiem po co to wszystko piszę,nie wiem na co liczę. Zdaję sobie sprawę,że może to urojone problemy na tle dramatów innych ludzi,w tym wielu z Was.

Odnośnik do komentarza