Skocz do zawartości
Forum

Stres


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem uczniem klasy 1 gimnazjum i mam 14 lat. Dobrze się uczę, mam same 4 i 5 z przedmiotów. Od kilku tygodni gorzej mi idzie z matematyki i chemii a jestem w klasie matematycznej. Cały czas się stresuję i wiem, że to żałosne ale płaczę. Nie wiem co mam robić. Jestem bezsilny, uczę się, ale to nic nie daje. W matematyce nie myślę logicznie, z chemii nie rozumiem. Czekam na wieczór tylko po to, by zasnąć i mieć 8 godzin zapomnienia. Nie wiem już co robić. Rodzicie mi mówią: ''ucz się a zrozumiesz'' albo ''nie słuchasz na lekcji''. Co mam robić, jestem zestresowany i często boli mnie brzuch. ;(

Odnośnik do komentarza

W każdej szkole nauczyciele mają wyznaczone godziny na konsultacje. Na ogół odbywają się one przed, lub po lekcjach.
Wybierz się parę razy na takie konsultacje z przedmiotów, z których masz problemy. Nauczyciel powinien wytłumaczyć Ci to, czego nie rozumiesz.
W ostateczności, poproś rodziców o korepetycje, od nowego roku szkolnego, jeśli ich stać oczywiście.

Odnośnik do komentarza

Stać, stać ale co do tego to chyba już za późno :/
W piątek jest rada i zatwierdzenie ocen czyli praktycznie koniec roku a w poniedziałek mam sprawdzian. Co do nauczyciela to problem jest taki, że nie może mnie nauczyć "myśleć logicznie" bo o to tu chodzi. Są zadania gdzie wzory nie wystarczą...
Jeśli źle napisze ten sprawdzian to jest szansa, że będę miał 3 na koniec roku a tego nie zdzierżę.

Odnośnik do komentarza

Dobrze, że jesteś ambitny, ale trochę luzu nie zawadzi.
Kończysz pierwszą klasę z niezłymi ocenami i tak naprawdę dopiero w klasie trzeciej, trzeba będzie zawalczyć o średnią i punkty rekrutacyjne.
Ciesz się zbliżającymi się wakacjami oraz niezłym świadectwem.
Od nowego roku szkolnego, poproś rodziców o korepetycje, a skoro czujesz się tak niedowartościowany, rozwiązuj zadania z matematyki nawet w czasie wakacji.