Skocz do zawartości
Forum

Literatura o lęku


Gość killerek3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Piszę ponieważ mam do Was wielką prośbę.
Piszę pracę licencjacką na temat lęku.
"LĘK JAKO OBJAW PATOLOGII OSOBOWOŚCI"
Jestem studentką resocjalizacji jednak po licencjacie planuje zaczać również psychologię.
Przechodząc do meritum sprawy - chodzi mi o dobrą literaturę. Czy ktoś z Was orientuje się o jakiś książkach o Lęku? Kępińskiego znam i wszystkie starszej daty. Ale jakieś naukowe niedawno wydane książki.. Jeśli tak to byłabym wdzięczna za podanie tytułów :)

Odnośnik do komentarza

killerek3, interesujący temat pracy :)
Polecam Ci przeczytać poniższe książki (niekoniecznie całe, do Twojej pracy wystarczą czasami tylko niektóre rozdziały):
- Edmund J. Bourne, Lęk i fobia. Praktyczny podręcznik dla osób z zaburzeniami lękowymi;
- A. Ӧhman (2005). Strach i lęk z perspektywy ewolucyjnej, poznawczej i klinicznej [w:] M. Lewis, J. M. Haviland-Jones (red.), Psychologia emocji. Gdańsk: GWP;
- C. E. Izard, B. P. Ackeman (2005). Motywacyjne, organizacyjne i regulujące funkcje odrębnych emocji. [w:] M. Lewis, J. M. Haviland-Jones (red.), Psychologia emocji. Gdańsk: GWP;
- J. E. LeDoux (2000). Mózg emocjonalny: tajemnicze podstawy życia emocjonalnego. Poznań: Media Rodzina.

Pozdrawiam i powodzenia w pisaniu pracy! ;)

Odnośnik do komentarza

Przypomniałam sobie jeszcze kilka książek, które mogą okazać Ci się pomocne:
- Oblicza lęku. Studium z psychologii lęku, Fritz Riemann,
- Lęk. Geneza, mechanizmy, funkcje , pod redakcją Małgorzaty Fajkowskiej i Błażeja Szymury,
- Na początku był lęk. Teoria psychiki i zaburzeń psychicznych, Waldemar Krynicki.

Pozdrawiam! ;)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×