Skocz do zawartości
Forum

Jąkanie się a zdrowie psychiczne


Gość smutna21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem studentką 3 roku. Jestem atrakcyjna. Mniej więcej zawsze w dwóch zdaniach opisuje siebie na żywo, ale mimo wszystko i tak się zająknę. Czemu? bo na więcej mój aparat mowy w życiu by mi nie pozwolił. Czemu akurat napisałam o studiach i atrakcyjności? Gdyż z tym wiążą się głównie moje problemy psychiczne...Studiuję, bo studiuję. Nie jest to kierunek moich marzeń i po studiach wiem, że nie uda mi się pracować w swoim zawodzie, bo niestety wymaga dużego kontaktu z ludźmi. Ponadto co z tego, że jestem atrakcyjna, jak nie mogę znaleźć sobie tej jedynej osoby...
Jąkanie odebrało mi radość i chęć do życia. Czuję, jak mnie ogłupia (nie mogę wyrazić własnych myśli, własnego zdania) . Nie wdaję się w dyskusję, choć nie raz chciałabym. Ze względu na moją atrakcyjność, o której wcześniej wspomniałam cieszę się dość dużym powodzeniem, ALE gdy chłopak bliżej mnie pozna, rezygnuje. Nie ma ze mną tematów do rozmów. Nie zadaję mu pytań. Bardzo mało się odzywam, bo boję się , że co jak zacznę się jąkać i odejdzie? I w sumie, to nic nie skutkuje, bo i tak odchodzą..Uważają mnie za nudną, nieśmiałą. Pobawią się mną, moim ciałem i rezygnują...
Strasznie obniża to moją samoocenę...Co robić?!
Teraz na 3 roku studiów mam mieć same referaty, prezentacje, jak ja temu podołam? a obrona? wolę nawet o tym nie myśleć...
Nie radźcie mi skorzystać z pomocy logopedy, bo on na pewno zaleci mi metodę powolnej mowy, a ja na studiach nie mogę pozwolić sobie na taką terapię..
Czasami mam wrażenie, że jestem jedyną dziewczyną w swoim mieście, która jest podobna do mnie i ma taki sam problem..bo żadnej osoby nie spotkałam z tą samą , przykrą przypadłością..

Odnośnik do komentarza

Owsiak, Michnik - ci panowie też się jąkają, a zrobili kariery i często są w mediach.
Tu psychika odgrywa istotną rolę, więc popracuj nad poprawą samooceny.