Forum Ginekologia

Zmiana tabletek antykoncepcyjnych

~nicolina1

~nicolina1

Mól lekarz ginekolog zmienił mi tabletki antykoncepcyjne . Mój problem polega na tym, iż nie zaczęłam przyjmować  następnego dnia po przyjęciu ostatniej dotychczasowej tabletki. Czy mogę zacząć zażywać po siedmiodniowej przerwie? czy powinnam przeczekać do kolejnego krwawienia i zacząć przyjmować w tym pierwszym dniu?

~renata6k

~renata6k

Chyba możesz je przyjmować po przerwie. A czy maja inny skład niż te poprzednie tabletki? jak skład jest taki sam to bez obaw możesz je przyjmować po przerwie.

~Imię

~Imię

Otóż nie mają takiego samego składu. Poprzednie miały mniejszą dawkę jednego z hormonu a te obecne są maja większą. Słyszałam, że jeżeli przyjmuje się silniejsze od poprzednich to śmiało można zacząć brać po siedmiodniowej przerwie. Jednak nie mam pewności. Proszę o odpowiedz!

~elizabeth1307

~elizabeth1307

Witam, obecnie jestem w Wielkiej Brytanii, od 4 miesięcy stosowałam Yaz i przez miesiąc Yasminelle, w UK oba te preparaty zostały wycofane. Nie wiem na co się zdecydować, mam mozliwośc zmiany na Cilest lub na plastry Evra. Za tydzień mam wizytę u lekarza i mam się zdecydować.Angielscy lekarze nie doradzają pacjentą, wypisują tylko recepty. Który lek lepszy,bardziej skuteczny,bardziej bezpieczny? Mogę tak odrazu zmienić Yaz na lek o zupełnie innym składzie?
pozdrawiam

dadaaria

dadaaria

tak, możecie dziewczyny najlepiej jest tak zeby nie robic 7 dniowej przerwy jak schodzisz z yaz na yasminelle bo schodzisz z 24 na 21. Ale jak juz chcesz to zrob 4 dni przerwy i wez nowe opakowanie natomiast jak zmieniacie 21 na 21 to normalnie robicie 7 dni przerwy i nowy blister

--

http://straznik.dieta.pl/zobacz/straznik/?pokaz=601651b7128e8c5ce.png

30 dadaaria Kobieta, 27 lat, gdzieś pod Wawą
mirelciaa88

mirelciaa88

Dzień Dobry. Mam takie pytanie, ponieważ 3lata biore tabletki antykoncepcyjne Novynette, natomiast bolą mnie po nich piersi i moj ginekolog przepisał mi stediril 30 i powiedział, że moge je wziąść po 7dmio dniowej przerwie na 8smy dzień zamiast novynette zastąpić je właśnie stediril 30. Dawka jest niewielka bo
Estrogen - 0,020 mg/tabl. Progestagen - (dezogestrel) DSG 150 w novynette, a w stediril 30 Estrogen - 0,030 mg/tabl. Progestagen - (levonorgestrel) LNG 150. I czy moge właśnie je tak wziaść na 8 dzień? i czy będzie również ochrona taką jak miałam do tej pory, że nie będe musiała mieć dodatkowego zabezpieczenia i czy miesiączka powinna wystąpić normalnie?bo po novynette nie mam problemów od samego początku. Dziękuje za odpowiedz

85807 mirelciaa88 Kobieta, 26 lat, Katowice
xSandra

xSandra

tak zrob tak jak lekarz mowil 7 dni przerwy i 8 wez tabletke ta nowa i wszystko powinno byc dobrze :)

--

"Kiedy jest smutno, kocha się zachody słońca..."Mały Ksi

231 xsandra Kobieta, 27 lat, Kraków
Deszczowa Piosenka

Deszczowa Piosenka

no skoro lekarz tak powiedział to ja nie widze problemu. Przecież chyba wiedział co Ci kazął

85289 deszczowa-piosenka Kobieta, 27 lat, Dobczyce
~ku...hy

~ku...hy

Witam. Przyjęłam 4 tabletki antykoncepcyjne (Sylvie20) po siedmiodniowej przerwie, jednak chcę zmienić je na Daylette. Zastanawia mnie, czy mogę zacząć przyjmować Daylette od razu (byłaby to tabletka 5 dnia), czy muszę dokończyć przyjmowanie tabletek z blistra Sylvie20 ? Moim problemem jest to, że zgubiłam to opakowanie Sylvie i nie mam możliwości kupna nowego. Czy mogę zażyć pierwszą tabletkę nowego leku po przyjęciu czterech starych tabletek anty? Nie ma odpowiedzi na moje pytanie w ulotce. Z góry dziękuję za pomoc.

101

101

Witam serdecznie,

Mam pytanie odnośnie zmiany tabletek antykoncepcyjnych Yasmin na Asubtela. Dziewczyna chce dokonać zmiany. Nie dopytała lekarza czy jak weźmie pierwszą tabletkę Asubtelli, po 7 dniowej przerwie po zażywaniu Yasminu (8 dnia) to skuteczność antykoncepcji zostanie zachowana.(przynajmniej taka instrukcja jest zapisana w ulotce, lecz nie dopisali w niej nic o zachowaniu skuteczności zabezpieczenia). Niby składniki czynne są te same, ale wolelibyśmy się upewnić. Będę wdzięczny za szybką odpowiedź ponieważ w sobotę musi wziąć tabletkę.

86290 101 Mężczyzna, 26 lat, Wrocław
~Amelia33333

~Amelia33333 wpis edytowany

Witam ;)
Mam problem. Wcześniej brałam tabletki antykoncepcyjne daylette, teraz lekarz przepisał mi stediril 30. Powiedział, że mam dokończyć brać tabletki daylette (czyli łącznie z 4 zielonymi tabletkami placebo) i zacząć brać nowe tabletki. Ale na ulotce napisane jest, że mam zacząć brać stediril gdy wzięłam ostatnią tabletkę aktywną. Nie wiem co zrobić. Czy wziąć wszystkie daylette, lącznie z placebo i zacząć stediril czy jak ?

avava

avava

Bralam przez kilka lat tabletki Microgynon 21. (21+7).Kilka dni temu ginekolog przepisal mi tabletki Daylette.(24+4).
Po wzieciu ostatniej tabletki Microgynon 21 zrobilam tak jak zawsze 7 dni przerwy i 8 dnia wzielam 1 tabletke Daylette. Czy zmiana tabletek na nowe Daylette daje ryzyko zajścia w ciąże w ciagu pierwszego tygodnia ?Ginekolog przepisala mi 7 dnia w czasie przerwy i kazala 8 dnia wziaz daylette czyli wtedy kiedy mialabym wziazc 1 tabletek microgynon 21. kazala mi wziazc daylette.
Czy daylette jest slabszym srodkiem od mycrogynon 21?

87852 avava Kobieta, 28 lat, warszawa
Lek. Jacek Ławnicki

Lek. Jacek Ławnicki

Odpowiedź eksperta

Witam!
Obydwa preparaty mają porównywalną skuteczność antykoncepcyjną. Z Pani opisu wynika, iż zmiana preparatu została przeprowadzona prawidłowo. Jeśli nie występują inne nieprawidłowości to ciągłość ochrony antykoncepcyjnej jest zachowana.

87201 lek-jacek-lawnicki Mężczyzna, 27 lat, Lublin
~Rozkojarzona

~Rozkojarzona

po 2 opakowaniach i 6 z trzeciego bez stosowania zadnej przerwy 7 dniowej minelo 5 dni i dzisiaj dostalam okres czy moge sie zabezpieczyc spowrotem tabletkami ale sprawdzonymi ktore przed diane bralam 2 lata ponad - stediril 30?

gab23

gab23

Witam, prosze o fachowa porade w sprawie zmiany tabletek antykoncepcyjnych,otoz przez ostatni rok bralam tabletki sylvie 20,ale dowiedzialam sie o nowych i znacznie tanszych tabletkach mcrogynon z tym,ze ich sklad jest mocniejszy,teraz od ponad tygodnia zazywam mocrognon,moj problem polega na tym czy w razie zlego samopoczucia po nowych tabletkach juz po miesiacu bd mogla je zmienic na inne,moze wrocic do starych?

92717 gab23 Kobieta, 22 lata, Warszawa
~mala

~mala

witam . mam pytanie: otoz przez ponad rok brałam Cilest i teraz zmienilam na Steridil 30. moj problem polega na tym ze nie wiem jak zaczac brac nowe opakowanie nowych tabletek. po 7 dniowej przerwie czy od razu na drugi dzien po skonczeniu Cilestu. Chce wiedziec czy bede w pelni zabezpieczona. prosze o szybka odpowiedz. pozdrawiam

~konieczyna

~konieczyna

zmina tabletek antykoncepcyjnych z logest na sylvie 20, sposob zastosowania?

~Gosia1812

~Gosia1812

witam. od 3 meisiecy mam problem. kochalam sie z chlopakiem w osttani czyli 8 dzien okresu juz prawie nic nie bylo. po stusunku zaczal bolec mnie brzuch lecz bol ustapil po 10 minutach i wylecialo ze mnie bardzo duzo wody nigdy wczesniej tak mi sie nie zdarzylo. przy nastepnym stosunku znow byly bole i woda a po nastepnym juz tylko woda az do teraz. w dodatku spoznia mi sie okres juz 6 dzien a zawsze mialam regularny wystraszylam sie tego braku okresu czym to moze byc spowodowane ? bardzo prosze o szybka odpowiedz jestem za granica i nie mam zbyt mozzliwosci teraz udania sie do ginekologa.

Lek. Jacek Ławnicki

Lek. Jacek Ławnicki

Odpowiedź eksperta

Witam!
Wodniste upławy oraz ból okolic intymnych mogą być spowodowane infekcją dróg rodnych. Nie można wykluczyć innych przyczyn dolegliwości. Jeśli to możliwe powinna Pani udać się na wizytę do specjalisty ginekologa.

87201 lek-jacek-lawnicki Mężczyzna, 27 lat, Lublin
~gość86

~gość86

witam.
\lekarz zmienił mi Regulon( wzięłam 2 opakowania) na microgynon21. M21 przyjęłam tak jak zalecił lekarz po 7 dniowej przewie.okres miałam. w drugim dniu brania tabletek współżyłam z mężem. Czy byłam już zabezpieczona? dzisiaj wezmę 12 tabletkę, ale strasznie źle się czuję. boli mnie brzuch, podbrzusze, nie mam apetytu, mam nudności, tkliwe piersi. Czy to może być ciąża, czy w tak krótkim czasie od możliwego zapłodnienia czułabym takie objawy ciąży, a może to skutki uboczne tabletek>? proszę o radę.

Lek. Izabela Ławnicka

Lek. Izabela Ławnicka

Odpowiedź eksperta

Witam!
Z zamieszczonego przez Panią opisu wynika, że postąpiła Pani prawidłowo. Zachowana była zatem skuteczność antykoncepcyjna, co oznacza, że ryzyko ciąży jest znikome. Opisane zaś przez Panią objawy mogą mieć mnóstwo innych przyczyn, w tym mogą być to objawy uboczne nowego preparatu antykoncepcyjnego. Jeśli objawy nie ustąpią w ciągu kilku najbliższych dni, proszę skonsultować się z lekarzem ginekologiem.

87200 lek-izabela-lawnicka Kobieta, 27 lat, Lublin
Zamknij

Wypełnij swoje dane

Ryzyko schorzeń często zależne jest od płci, wieku i wykonywanego zawodu

Wiek determinuje zarówno ryzyko schorzeń, jak i rodzaj leczenia

Dzięki informacji o Twojej lokalizacji i ubezpieczeniu, będziemy mogli zaproponować Ci najlepszych specjalistów i kliniki zajmujące się Twoim problemem

-

Dane kontaktowe potrzebne są nam do powiadomienia Cię o odpowiedziach specjalistów

Akceptuję regulamin zadawania pytań.
Cofnij