Forum Ciąża i dziecko

Tabletki antykoncepcyjne a ciąża

~ka...90

~ka...90

WITAM
Okres miałam od 1 do 8 kwietnia 2012. Biorę antykoncepcję hormonalną od 1,5 miesiąca regularnie. Natomiast pod koniec marca byłam przeziębiona brałam unidox 100 mg przez 5 dni, a potem silniejszy przez 3 dni antybiotyk na A... 500mg 3 tabletki do 4 kwietnia. Kochałam się z chłopakiem 8 kwietnia ale bałam się że mogło dojść do zapłodnienia ze względu na to że ześliznęła nam się prezerwatywa, ale mój chłopak nie doszedł do wytrysku. 9 kwietnia wzięłam tabletkę 72 h po, którą otrzymałam szybko ponieważ w Hiszpanii są one sprzedawane bez recepty. Potem kochaliśmy się wiele razy ale z zabezpieczeniem, czasem tylko na początku bez ale nie doszło do wytrysku. Natomiast 15 kwietnia kochaliśmy się i prezerwatywa została we mnie ale również mój partner nie doszedł i wyciągnął ją po zorientowaniu się. Już następnym razem nie brałam tabletki 72h po. Ponieważ pisało na ulotce że nie można brać 2 tabletek tak silnych w jednym cyklu. A więc pytanie jest czy mogę być w ciąży pomimo brania tabletek antykoncepcyjnych regularnie od 1,5 miesiąca , potem tabletki 72h po??? gdy nawet partner nie doszedł do wytrysku w środku ??? Teraz jest już 25 kwietnia i martwię się bo okres będę mieć na początku maja, 2 maja też również jestem zapisana na wizytę do ginekologa. W jaki sposób mogę sprawdzić czy jestem w ciąży czy już kupując teraz test ciążowy mogę się dowiedzieć???Z tych nerwów jestem zmęczona czasem chce mi się wymiotować i strasznie się boję.Nie wiem czy to z nerwów czy to już coś może się tam dziać. Proszę o szybką odpowiedź.

Odpowiedzi znajdują się poniżej

Deanerys

Deanerys

Moim zdaniem ryzyko ciązy jest małe, ponieważ po pierwsze byłas chroniona tabletkami, choć ten antybiotyk co podałaś wpływa na działanie antykoncepcji do ustnej, po drugie wziełas tabletke 72h po która ma dużą dawkę hormonów, po trzecie nie było wytrysku, po czwarte były prezerwatywy, które w jakiś tam sposób zminimalizowały ryzyko ciąży ( mówię o tej co zostala w tobie)
Co do testu to najszybciej dowiesz się z bety, to jest test z krwi który daje wiarygodne wyniki po 8 dniach od ryzykownego stosunku.

--

A dragon whisper her name,
on the east.
You win, or you die.

83919 deanerys Kobieta, 32 lata, Kraków
~Ona1999993

~Ona1999993 wpis edytowany

Witam.
Chciałabym uzyskać od was pomocy.
Więc dnia 29.09 dostałam okres i od tego dnia zaczęłam brać tabletki antykoncepcyjne, w czwartek 04.10 skończył mi się okres a 06.10 współżyłam z chłopakiem, ale był to stosunek przerywany i nie skończył we mnie. Dnia 23.10 dostałam okres, który trwał tylko 4 dni i nie był zbyt obfity.
W dodatku w drugim tygodniu brania tabletek czyli po stosunku poczułam kłucie w jajnikach i do tej pory odczuwam w dodatku od 3 dni czuję jakby bąbelki w podbrzuszu, mam niechęć do jedzenie..
Czy to może być ciąża?
Proszę o pomoc.

~Ona1999993

~Ona1999993

Zapomniałam dodać, że 23.10 zrobiłam test i wyszedł negatywny i zrobiłam też 29.10 tyle, że wieczorem i również był negatywny.
Nie daje mi tylko spokoju to, że okres był krótki i to, że teraz czuję te bąbelki w podbrzuszu..

~Mała__MI

~Mała__MI

a po co bierzesz tabletki? Chyba po to żeby nie zajść? prawda? Jeśli bierzesz tabletki regularnie, nie chorowałaś, nie wymiotowałaś itp to spokojna Twoja głowa

~Kasiulka2792

~Kasiulka2792

Witam serdecznie, jestem własnie przy 3 opakowaniu tabletek "artizia" i mam pewien kłopot.
po przerwie miedzy opakowaniami(2-3), zapomniałam o 2giej tabletce . Zażyłam ją po 16 godzinach i następnie o 19:00 kolejną, tak jak zawsze. Pominiecie tabletki nastąpiło w czwartek, pierwszego listopada. Wczoraj(3. listopada) uprawiałam seks z chłopakiem, i niestety nastąpił wytrysk wewnątrz... Kompletnie nie wiem czy ochrona antykoncepcyjna nadal działa, czy jest ryzyko zajścia w ciążę. Bardzo proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję.

sindy81

sindy81

który to był tydzien ten pominietej tabletki? bo jak 2 tabletka 1 tygodnia to troche problem bo mogla spac ochrona 1 tydzien jest najwazniejszy...

19 sindy81 Kobieta, 33 lata, Katowice
~Kasiulka2792

~Kasiulka2792

własnie pierwszy :(
a czy jak dalej teraz biore tabletki to coś pomkoże?

Igraszka

Igraszka

wiesz jeśli doszło do zapłódnienia to nic już nie pomoże. Zrób test po 14 dniach od stosunku i zobacz czy wynik będzie pozytywny.

--

Somewhere over the rainbow
Skies are blue
And the dreams that you dare to dream
Really do come true

87105 igraszka Kobieta, 23 lata, gdzieś za tęczą
~Mała__MI

~Mała__MI

możesz też zrobić test z krwi i zobaczyć co wyjdzie. Taki test można zrobić po 8 dniach od stosunku

~Ona1999993

~Ona1999993

No tak racja, ale naczytałam się w necie o tym, że tabletki działają dopiero od 2 opakowania itd dlatego teraz panikuję.
Niby też w ulotce jest napisane, że od pierwszej tabletki jeśli wzięta była w pierwszy dzień okresu..

~Ona1999993

~Ona1999993

Jeszcze dodam, że zrobiłam test po 4 tygodniach od stosunki czyli w sobotę ok 22 wieczorem i wyszedł negatywny.. i teraz nie wiem czy mogę być spokojna na 100% czy jednak nie.
Mam nadzieje, że ktoś mi pomoże.:)

Lek. Izabela Ławnicka

Lek. Izabela Ławnicka

Odpowiedź eksperta

~Ona1999993
Witam.
Chciałabym uzyskać od was pomocy.
Więc dnia 29.09 dostałam okres i od tego dnia zaczęłam brać tabletki antykoncepcyjne, w czwartek 04.10 skończył mi się okres a 06.10 współżyłam z chłopakiem, ale był to stosunek przerywany i nie skończył we mnie. Dnia 23.10 dostałam okres, który trwał tylko 4 dni i nie był zbyt obfity.
W dodatku w drugim tygodniu brania tabletek czyli po stosunku poczułam kłucie w jajnikach i do tej pory odczuwam w dodatku od 3 dni czuję jakby bąbelki w podbrzuszu, mam niechęć do jedzenie..
Czy to może być ciąża?
Proszę o pomoc.

Witam!
Z zamieszczonego opisu wynika, że pierwszą tabletkę zażyła Pani zgodnie z zaleceniami, czyli pierwszego dnia miesiączki. Oznacza to pełne zabezpieczenie wraz z przyjęciem pierwszej tabletki (znalezione przez Panią informacje w internecie o skuteczności rozpoczynającej się od drugiego opakowania są nieprawdziwe). Nie powinna mieć Pani zatem powodów do niepokoju. Ryzyko ciąży jest znikome i wynika z faktu, że tabletki antykoncepcyjne nie mają 100% skuteczności. Opisane przez Panią objawy są zaś najprawdopodobniej związane z przewodem pokarmowym.

87200 lek-izabela-lawnicka Kobieta, 27 lat, Lublin
Lek. Izabela Ławnicka

Lek. Izabela Ławnicka

Odpowiedź eksperta

~Kasiulka2792
Witam serdecznie, jestem własnie przy 3 opakowaniu tabletek "artizia" i mam pewien kłopot.
po przerwie miedzy opakowaniami(2-3), zapomniałam o 2giej tabletce . Zażyłam ją po 16 godzinach i następnie o 19:00 kolejną, tak jak zawsze. Pominiecie tabletki nastąpiło w czwartek, pierwszego listopada. Wczoraj(3. listopada) uprawiałam seks z chłopakiem, i niestety nastąpił wytrysk wewnątrz... Kompletnie nie wiem czy ochrona antykoncepcyjna nadal działa, czy jest ryzyko zajścia w ciążę. Bardzo proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję.

Witam!
Z opisu wynika, że zapomniała Pani o drugiej tabletce z pierwszego tygodnia. Ponieważ spóźnienie było wyższe niż 12 h, ochrona antykoncepcyjna nie była zachowana. W opisanej przez Panią sytuacji powinna Pani stosować dodatkowe zabezpieczenie przez kolejne 7 dni. Ponieważ w tym czasie doszło do stosunku bez takiego dodatkowego zabezpieczenia, ryzyko ciąży istnieje. Proszę wykonać test ciążowy - powinien być wiarygodny mniej więcej 14 dni po stosunku.

87200 lek-izabela-lawnicka Kobieta, 27 lat, Lublin